۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۶۴۳۱
استاد حوزه علمیه نهاوند:

پیاده روی اربعین مصداق بارز تعظیم شعائر است

حجت الاسلام بیات گفت: امروز شاهد اجتماع عظیم شیعیان هستیم که حول محور امام‌حسین(ع) بزرگ ترین اجتماع جهانی را تشکیل داده اند تا پیام نهضت عاشورا به گوش جهانیان برسانند.
بیات
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی

حجت الاسلام احد الله بیات استاد مدرسه علمیه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان٬ با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین ابراز داشت: پیاده روی اربعین مصداق بارز تعظیم شعائر است.

وی افزود: پیاده روی اربعین از لحاظ شکلی برگرفته از پیاده روی حضرت زینب(س) بوده که بعد از شهادت امام حسین(ع) و اصحاب گرامی آن که به روایتی در سال اول و به روایت دیگر اربعین سال بعد به کربلا آمدند.

استاد مدرسه علمیه نهاوند اظهار داشت: پیاده روی اربعین از این باب تعظیم شعائر بوده که پیام نهضت عاشورا را زینبی وار به جامعه اهل فکر رسانده و با این کار مساله ولایت تقویت می شود.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) با وجود این که یک زن بود اما توانست با این کار ارزشمند مردانه پیام نهضت عاشورا را به همگان رسانده تا میراث پیامبر اسلام فراموش نشود.

حجت الاسلام بیات بیان داشت: پیاده روی اربعین صرفا یک فرضه برای کسب ثواب نیست بلکه این راه در امتداد حرکت ولایی حضرت زینب(س) بوده که همواره پشتیبان ولی زمان خود بود.

وی ادامه داد: امروز شاهد اجتماع عظیم شیعیان بوده که حول محور امام‌حسین (ع) بزرگ ترین اجتماع جهانی را به اثبات رسانده تا پیام نهضت عاشورا به گوش جهانیان برسد.

استاد حوزه علمیه نهاوند گفت: مسؤولان برگزاری این مراسم با شکوه باید سعی خود را در برگزاری بهتر آن داشته و مراقب مسایل انحرافی که در حاشیه این اجتماع عظیم اتفاق افتاده باشند؛ چرا که دشمن درپی تضعیف این حرکت پرشور است.

وی پر پایان افزود: اخلاص و عمل صالح از جمله مسایلی است که سبب درک بهتر و بیش تر زیارت اربعین شده تا با  معنویت حاصل از این حرکت عظیم سبک زندگی صحیح حسینی را احساس کنیم./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات