۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۳۶۱۸۵
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد تأکید کرد؛

ضرورت بازخوانی وقایع مهم انقلاب اسلامی برای نسل‌های جدید

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد وحدت و انسجام جامعه در برابر ظلم و ستم است، بر ضرورت بازخوانی وقایع مهم و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی همچون ۱۳ آبان، برای نسل جوان تأکید کرد.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جمع کارکنان شرکت سهامی آب منطقه‌ای خراسان شمالی بر ضرورت بازخوانی وقایع مهم و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی برای جوانان تأکید کرد و افزود: جوانان و نوجوانان باید بدانند نسل قبل از آنان با چه مشکلاتی مواجه بوده‌اند و برای پیروزی بر ظلم و ستم متحمل چه مشکلاتی بودند.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان به دلیل دربرداشتن سه رویداد مهم تاریخی از جایگاهی ویژه برخوردار است، تصریح کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ از سوی رژیم ستم‌شاهی، به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان معترض به دخالت‌های آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ ازجمله رویدادهای بزرگی است که این روز را به یوم‌الله تبدیل و آن را در اذهان مردم ماندگار کرد و وظیفه همه ما این است وقایع این روز را برای نسل جدید بازگو کنیم.

وی با اشاره به سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، گفت: اهمیت مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امسال بیش از گذشته است؛ ازاین‌رو هیئات مذهبی، کانون مداحان، مؤسسات قرآنی و مردمی و روحانیان و طلاب همچون سایر مردم ایران در این روز با حضور گسترده خود به یاوه‌گویی استکبار جهانی که در رأس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد، پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با گرامیداشت مقام شامخ شهدای دانش‌آموز، اظهار کرد: فداکاری و آمادگی این شهیدان برای شهادت در شرایطی خاصی بود و درواقع آنها با خدا معامله کردند.

وی افزود: شرایط سنی شهدای دانش‌آموز و نهراسیدن از مرگ امری بسیار قابل‌توجه و ارزشمند است؛ چراکه داشتن چنین روحیه‌ای برای هر کس و در هرجایی میسر نیست و قطعاً این بزرگواران حضرت قاسم (ع) را به‌عنوان الگو و سرمشق در زندگی خود قرار داده بودند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اضافه کرد: همه شهدایی که مثل شهید حسین فهمیده در سنین نوجوانی که به شهادت رسیدند با فداکاری و اخلاص تمام آمال و آرزوهای خود را نادیده گرفتند.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: این موضوع از روحیه شهادت‌طلبی آنان سرچشمه می‌گیرد و همین روحیه شهادت‌طلبی و شجاعانه بود که سبب غلبه بر دشمنان شد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات