ضرورت تبلیغ دین در عرصه کودک و نوجوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا میرزایی اصفهانی دبیر تحریریه نشریه ملیکا ضمن بازدید از غرفه این خبرگزاری در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با اشاره به اینکه در سال های اخیر حرکت های بسیار قابل توجهی از طرف حوزه برای تبلیغ در عرصه کودک و نوجوان صورت گرفته است، گفت: با وجود همه تبلیغ ها، مشکل این است که مسائل اخلاقی به خوبی نمی تواند در وجود آنها نهادینه شود.
وی افزود: متأسفانه اکثر کارهای تبلیغی انجام شده در عرصه کودک و نوجوان حالتی شعار مانند دارد، از این رو اثر عمیقی نیز نخواهد گذاشت؛ امروزه برخی از افراد جامعه در بزرگسالی، آن رفتار و منشی که نیازمند است یک مسلمان دارا باشد را ندارند و آموزه های اسلامی بسیار کمرنگ است.
میرزایی اصفهانی خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن اخلاق اسلامی در جامعه باید حرکت های تبلیغی را از حالت شعاری خارج کنیم و به صورت جدی و عمیق کار کنیم تا اثرگذار باشد؛ کارهایی که امروزه انجام می شود جنبه آموزشی دارد و باید نسبت به جنبه های تربیتی نیز توجه کرد.
دبیر تحریریه نشریه ملیکا در ادامه به ارائه گزارشی از این نشریه پرداخت و اظهار داشت: این نشریه تقریبا 10 سال است که از سوی مؤسسه آینده روشن منتشر می شود و عمده مباحث آن در زمینه تبیین مهدویت برای کودکان و خردسالان است.
وی در پایان یادآور شد: بخش های مختلف ای نشریه عبارتند از ماهنامه ماهک برای کودکان و خردسالان، مجله انتظار نوجوان برای نوجوانان و بخش تخصصی مشرق موعود؛ همچنین این نشریه هر سال همایش های بین المللی دکترین مهدویت را برگزار می کند./841/پ201/س