۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۳۵۸۹۹
نمایشگاه مطبوعات؛

حوزه باید از ظرفیت رسانه به خوبی بهره بگیرد

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت رسانه ها در عصر کنونی، خواستار بهره گیری حوزه های علمیه از این ظرفیت جهت پیشبرد اهداف شد.
رسانه یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مجید اسماعیل نیا استاد حوزه علمیه با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: رسانه یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن، برای ایجاد عملیات روانی در جامعه و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 تبیین و ترویج آموزه های دینی

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش رسانه های حوزوی در مسیر تبیین و ترویج آموزه های دینی، بیان کرد: ما در عصر ارتباطات و رسانه زندگی می کنیم، رسانه زبان مردم در سراسر جهان است، حوزه علمیه از این امر مستثنی نبوده و می تواند آموزه های دینی را در قالب های مختلف رسانه به مخاطبان خود برساند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان این نکته که رسانه ها در سراسر دنیا مخاطب دارند، اظهار داشت: رسانه ها در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه که مهم ترین آن، معرفی اسلام ناب محمدی است نقش بسزایی دارند.

نقش رسانه های حوزوی برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان

 استاد حوزه علمیه در رابطه با نقش رسانه های حوزوی برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: از صدر اسلام تا کنون، شیعیان در برابر تهاجمات دشمنان حالت تدافعی گرفته اند، جمهوری اسلامی ایران باید به گونه ای رفتار کند که دشمن در قبالش دفاع کند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید اسلام ناب محمدی و معارف دین را به شکل صحیح و گسترده در جهان معرفی کند تا برای کسی شبهه ای ایجاد نشود.

حوزه های علمیه در مقابل دشمن ایستادگی کنند

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حوزه های علمیه باید با تمام توان خود، وارد عمل شده و در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان بایستند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا در رابطه با ضرورت حمایت دولت از رسانه های حوزوی، گفت: دولت باید مقدمات را برای حضور نخبگان حوزه در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی و حقوقی فراهم کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: دولت می تواند در مباحث اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است از علمای قم در بانکداری اسلامی استفاده کند.

به گزارش رسا، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.

در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ج

ارسال نظرات