۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۳۵۸۶۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعلام نتایج انتخابات شورای هیئات مذهبی تبریز، صدور ۳۷ هزار و ۳۵۰ فقره روادید اربعین و برگزاری همایش «نماز در فضای مجازی» در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سازمان تبلیغات اسلامی، نتایج اولیه پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی تبریز را اعلام کرد. براساس اعلام ستاد برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان تبریز بعد از رای گیری در ۱۴ شعبه شهرستان تبریز نفرات اصلی و علی البدل این شورا به ترتیب ذیل انتخابات شدند.
نفرات اصلی به ترتیب ۱-احد فلاحی ۲-حسن شادرس ۳-علی زارع ۴-محمد هادی ۵-غلامرضا روشنی اصل ۶-صمد قلیزاده ۷-مرتضی عبدی یزدانی ۸-مجید عباسپور ۹-محسن بخت شکوهی ۱۰-فرخ جلالی ۱۱-میر اعتماد عمادی ۱۲-مرتضی واصلی ۱۳-یوسف قوام لاله ۱۴- علیرضا اکبری باروق ۱۵-بیوک قدری انتخاب شدند.
همچنین نفرات علی البدل آقایان به ترتیب  ۱۶-سید محمود رسولی ۱۷-ابراهیم عظیمی ۱۸-پرویز امجدی ۱۹-محمد حسین قاسمپور   ۲۰-مختار زالپور هستند، ضمن این‌که نفرات اصلی خانم ها به ترتیب  ۱-مریم آبزن ۲-عادله اورنگی انتخاب شدند که علی البدل این بخش خانم رقیه خسرو شاهی است.
گفتنی است، سه نفر منتخب شورای خواهران بطور مستقل تشکیل و دو نفر اصلی این شورا با حق رای در شورای شهرستان حضور خواهند یافت.


صدور ۳۷ هزار و ۳۵۰ فقره روادید اربعین در تبریز
مدیر امور حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۳۷ هزار و ۳۵۰ فقره روادید سفر زیارتی اربعین برای متقاضیان استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در تبریز صادر شده است. امیر روحی ملکی با اشاره به اینکه نمایندگی کنسولگری عراق در تبریز مستقر است، گفت: امکان ثبت نام تا 6 روز پیش از اربعین ( 12 آبان ) وجود دارد.
وی با اشاره به این‌که مرز خسروی بسته است و زائران حرم حسینی از طریق مرزهای مهران و شلمچه امکان ورود به خاک عراق را دارند، از مشتاقان سفر کربلا خواست هر چه زودتر نسبت به ثبت نام و اخذ روادید اقدام کرده و اخذ آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.
روح ملکی همچنین با اشاره به فعالیت 139 شرکت زیارتی به عنوان کارگزار سفر اربعین در استان، از متقاضیان زیارت اربعین خواست از مراجعه به شرکت های غیرمجاز برای تهیه ویزا و بلیط خودداری کنند.


همایش «نماز در فضای مجازی» در تبریز برگزار می ‌شود 
همایش «نماز در فضای مجازی» با هدف معرفی و شناساندن ابعاد مختلف این فریضه زیبای الهی، تولید محتواهای متنوع در زمینه نماز و توزیع در بین مخاطبان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌ شود.
تشویق و ترغیب فعالان فضای مجازی در زمینه ترویج نماز، تولید و نشر محتواهای فاخر نماز در فضای مجازی، جریان ‌سازی و هدایت جوانان و نوجوانان در راستای فعالیت در این حوزه، شناسایی و استفاده از  تجربیات موفق در زمینه تولید و توزیع محتواهای نماز در فضای مجازی  از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان شده است.
فعالان، متخصصان و کارشناسان حوزه فضای مجازی، در این همایش به عنوان مهمان ویژه حضور خواهند یافت؛ همچنین رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی دیگر از مهمانان حاضر در این همایش سخنرانی کرده و آسیب ‌ها و ظرفیت ‌های فضای مجازی را تشریح می کند.


استقرار موکب شهدای ارسباران در سامرا 
حجت الاسلام ناصر حاجی ‌زاده، امام جمعه اهر، با اشاره به ارزش زیارت اربعین ابراز داشت: زیارت اربعین طبق سفارشی که شده از زیارت ‌های مهم بوده، به‌ طوری که اگر مسیر زیارت ناامن هم باشد نباید زیارت اربعین ترک شود.
امام جمعه اهر از استقرار موکب اربعین شهدای ارسباران در شهر سامرا خبر داد و عنوان کرد: 28 نفر از خادمان اعزامی موکب اربعین شهدای ارسباران با تدارک کامل برای خدمت ‌رسانی به زائران حسینی به سامرا اعزام ‌شده ‌اند./935/پ
۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات