۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۵۸۰۷
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

استکبارستیزی هدف بعثت انبیاست/ آمریکا، طاغوت اعظم است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مبنای «مرگ بر آمریکا»، جنگ‌طلبی با مردم آمریکا نیست؛ بلکه مبارزه و مقاومت در برابر گروه حداقلی آمریکایی است که می‌خواهد افکار خود را به دنیا تحمیل کند.
قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری مطبوعاتی ۱۳ آبان که پیش از ظهر امروز در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یوم الله ۱۳ آبان با مصوبه قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: یوم الله ۱۳ آبان در پی سه رخداد تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان از سوی رژیم ستم‌شاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به وجود آمده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه استکبارستیزی هدف بعثت انبیاست، ابراز داشت: سه ویژگی مهم و بارز انقلاب اسلامی، مردمی بودن، اسلامی بودن و استکبارستیزی آن است به همین علت امکان ندارد کسی خود را اتقلابی، اسلامی و مردمی بداند اما استکبارستیز نباشد بنابراین با وجود چنین اهمیتی که در دین، باور و انقلاب ما جاری است ، یک روز به صورت نمادین به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا طاغوت اعظم است، اظهار داشت: آمریکا نماد بارز و شاخص استکبار در جهان است؛ برای مبارزه با تمام نقشه‌هایی که پیش از این برای از بین بردن حکومت اسلامی داشته‌اند و در جواب بدعهدی‌ها و یاوه‌گویی‌هایی که اخیراً رییس جمهور این کشور داشت، باید بصیرت افزایی لازم در زنان و مردان و اقشار مختلف جامعه صورت بگیردتا همه با روحیه انقلابی برای دفاع از ارزش‌های خود در صحنه تظاهرات حضور پیدا کنند.

لطفی اظهار داشت: مبنای مرگ بر آمریکا، جنگ‌طلبی با مردم آمریکا نیست بلکه مبارزه و مقاومت در برابر گروه حداقلی آمریکایی است که می‌خواهد افکار خود را به دنیا تحمیل کند.

وی افزود: کودتای ۲۸ مرداد، نقش آمریکا در راه اندازی سازمان مخوف ساواک، حمایت از سرکوب مخالفان شاه، کشتار دانش آموزان در سال ۵۷، حمایت از گروه‌ های میانه‌رو بعد از پیروزی انقلاب، طراحی نقشه تجزیه ایران، فشارها و تحریم‌های اقتصادی، حمله به طبس، کودتای نوژه، تشویق صدام برای حمله به ایران، حمله به سکوهای نفتی در سال ۶۶، فتنه ۸۸، تلاش برای سکولاریزه کردن نظام ایران، بدعهدی درمورد تعهدات برجام و یاوه‌گویی‌های اخیر ترامپ از جمله اقدامات بی شرمانه آمریکا علیه نظام انقلاب اسلامی ایران است.

برنامه های ملی و سراسری یوم الله سیزدهم آبان

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان داشت: این مراسم در روز شنبه 13 آبان از ساعت 30 :09 تا 11:30 صبح مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار خواهد شد.

لطفی گفت: برنامه های ملی و سراسری یوم الله سیزدهم آبان در تهران و تمامی استان‌های کشور از جمله در بیش از 1000 شهر و بخش کشور، با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد و از ویژگی خاص مراسم امسال 13 آّبان، آغاز تظاهرات ضد استکباری با شعار «غیرت انقلابی» و «من یک سپاهی ام» در ساعت 9:30 دقیقه  به صورت همزمان در سراسر کشور خواهد بود .

وی ابراز داشت: از جمله برنامه‌های این روز دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری در روز پنج شنبه 11 آبان ماه 96، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه 12 آبان در بیش از 1000شهر و بخش به موضوع استکبار ستیزی ملت ایران از سوی خطبای محترم و ائمه جمعه کشور، اعزام سخنران به تمامی استانهای کشور درباره تظاهرات مردمی13آبان، نواختن زنگ استکبارستیزی در بیش از 105 هزار مدرسه در سراسر کشور در ساعت 8 صبح خواهد بود، همچنین دانش آموزان متوسطه شرکت کننده در تظاهرات سراسر کشور کتابهای جغرافیای خود( صفحه معرفی خلیج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روی دست حمل می کنند.

پوشش تصویری مراسم 13 آبان از سوی خبرنگاران داخلی و خارجی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  در ادامه عنوان کرد: بیش از 3500 عوامل رسانه ای اعم از خبرنگار، تصویربردار و عکاس ، مراسم 13 آبان را در سراسر کشور پوشش خبری می دهند . در تهران 110خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس ، خبرنگار و تصویر بردار داخلی این مراسم را پوشش خبری می دهند.

لطفی ابراز داشت: علاوه بر پوشش تصویری شبکه های مختلف تلویزیونی داخلی ، شبکه های خارجی  از جمله  شبکه های تلویزیونی الجزیره ، الانجبای و آسیا و العهد عراق ، فلسطین الیوم ، شبکه APTN (ای پی تی ان) و CBS NEWS ( سی بی اس نیوز) و NBC ( ان بی سی)آمریکا ،  شبکهCCTV(سی سی تی وی) چین و شبکه تلویزیونی NHK (ان اچ ک ) ژاپن ، تلویزیون ORF ( او آر اف) اتریش ،  فونیکس چین ، ARD  ( ای آر دی ) و ZDF( زد دی اف )آلمان ، المیادین لبنان ، ال بی سی لبنان و خبرگزاری های آناتولی ترکیه ، صدای افغان ، ای پی آمریکا ، خبرگزاری دی پی ای آلمان ، و دیگر خبرگزاری ها و موسسات عکس خارجی ،  این مراسم را پوشش خبری میدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این روزهای حساس، شاهد حضور با بصیرت و لحظه شناسی ملت عزیز ایران، مسؤولان و همه دلسوزان انقلاب اسلامی در گرامیداشت این یوم الله باشیم./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات