۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۳۵۶۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند حضور میدانی روحانیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با هجمه های بسیاری از سوی دشمنان مواجه است، گفت: بی شک حضور میدانی مبلغان دین در همه عرصه های جامعه، مسیر نفوذ و توطئه افکنی دشمنان را می بندد.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان مستقر شرق استان، حضور مبلغان در روستاها و مناطق محروم را یک نوع جهاد در عرصه تبلیغ دین دانست.

وی با بیان این که روحانیت بدون هیچ چشم داشتی و با حداقل ها به فعالیت های تبلیغی در مناطق دورافتاده می پردازند، افزود: مبلغان دینی همواره به رسالت تبلیغی خود در نهایت صداقت و امانت جامه عمل پوشاندند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در شرایط امروز فضای تبلیغی جامعه و تلاش دشمنان برای ایجاد انحراف های اخلاقی در جامعه رسالت مبلغان سنگین تر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: روحانیت در چنین وضعیتی مستحکم تر از گذشته برای دفاع از دین کمر همت بسته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که این نهایت اخلاص و جهاد است که یک روحانی خانه و کاشانه خود را برای تبلیغ رها کرده و دور ترین مناطق کشور هجرت می کند، خاطرنشان کرد: این حضور تبلیغی بسیار ارزشمند است و باید قدر دانسته شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که برخی مناطق روستایی از حداقل امکانات رفاهی برخوردار هستند، تصریح کرد: این در حالی است که مبلغان دینی با علاقه بسیار در همین مناطق دور افتاده حضور پیدا می کنند و به رسالت تبلیغی خود مشغول هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی با حضور خود در مناطق دورافتاده و روستایی از پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار خواهند شد، گفت: باید قدر این تلاش های ارزشمند مبلغان در این مناطق را بدانیم چون در حکم جهاد است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، از مبلغان دینی به عنوان کم توقع ترین قشر در جامعه یاد کرد و افزود: هیچ قشری را نمی توان پیدا کرد که با خلوص نیت و کم توقع، در مناطقی محروم به تبلیغ دین و معارف الهی بپردازند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که این اقدام مبلغان دینی به طور نزد خداوند متعال محفوظ خواهند ماند و پاداش بسیاری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: روحانیت با گام برداشتن در این مسیر خطیر راه پیامبران الهی، ائمه معصومین و علمای دین را ادامه می دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و فقهای دین نیز برای رساندن پیام دین به جامعه مشکلات بسیاری تحمل کردند، تصریح کرد: شرایط گذشته برای تبلیغ دین این گونه آسان و فراهم نبود، بلکه بسیاری از ائمه معصومین(ع) در شرایط کاملاً خفقان حکام زورگوی زمان خود به تبلیغ دین خدا می پرداختند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور روحانیت در روستاها ضمن تبلیغ دین و ارزش های اسلامی دستاوردهای دیگری نیز با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده هرجا که حضور روحانیت در آن منطقه پررنگ تر بوده، آرامش و آبادانی را با خود به همراه داشته است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضور روحانی در روستاها بستری را برای توسعه و آبادانی این مناطق را فراهم کرده است، تصریح کرد: روحانیت در کنار دغدغه دینداری که دارد در رسیدگی و پیگیری امور و مشکلات مردم نیز همواره پیشگام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ دین و آثار آن در جامعه یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت است، خاطرنشان کرد: روحانیت در دفاع از دین همواره پیشگام بوده و لحظه ای در این مسیر خطیر درنگ نکرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز درخواست ها برای حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی و محروم بسیار زیاد است، تصریح کرد: با ارزیابی های صورت گرفته نیز، عملکرد روحانیان مستقر در این مناطق مثبت و قابل قبول بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که هر چه میزان حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی بیشتر باشد به حتم آسیب های اجتماعی و فرهنگی به حداقل ممکن خواهد رسید، خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت های موجود به منظور افزایش حضور مبلغان دینی در این مناطق استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که روحانیت بسترهای لازم را برای رشد و تعالی جامعه به خوبی هموار می کند، تصریح کرد: اگر امروز در بسیاری از بخش های کشور شاهد یک رشد متوازن هستیم بخش مهمی از آن به دلیل نقش آفرینی علما و روحانیت معظم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت با شناخت خوبی که از جامعه دارد به راحتی می تواند مسیر صحیح تعالی و سعادت را به عموم جامعه نشان دهد، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره راهنمایی مطمئن و اثرگذار برای تعالی جامعه دینی بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با هجمه های بسیاری از سوی دشمنان مواجه است، تصریح کرد: بی شک حضور میدانی مبلغان دین در همه عرصه های جامعه مسیر را برای نفوذ و توطئه افکنی دشمنان خواهد بست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در سایه برخی اهمال کاری ها، جامعه امروز با بحران ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری روبرو است، خاطرنشان کرد: راه کاهش این آسیب های خطرناک گسترش و تقویت مبانی دینی و فرهنگی در سطوح مختلف جامعه است./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات