۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۳۵۴۷۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیره علما ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمنان دین بوده است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سیره و منش علما ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمنان دین بوده است، گفت: علمای اصیل شیعه هیچ گاه حاضر نشدند به دلیل منافع شخصی حقارت ذلت و زیر بار سلطه دشمن رفتن را تحمل کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جلسه هماهنگی کنگره آیت الله محمدی لائینی، بزرگداشت علما و فقهای دینی را یک ضرورت مهم در جامعه امروز دانست.

وی با بیان این که جامعه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره عملی و عملی علما و فقهای دینی است، افزود: لحظه لحظه زندگی عالمان دینی می تواند برای جامعه امروز الگو باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شخصیت های بسیاری در جامعه اسلامی هستند که همچنان ناشناخته مانده اند، تصریح کرد: شناسایی و معرفی این چنین بزرگانی که سال ها برای حفظ و ترویج دین تلاش کردند به جامعه امروز یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: در حالی که دشمنان به دنبال ترویج عقاید و افکار به جامعه ما هستند، ما می توانیم با معرفی چنین الگوهای برتری به جامعه به ویژه نسل جوان، آنها را از خطر انحراف مصون بداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه جوان کشورمان برای قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی نیازمند الگو و شناخت هستند، تصریح کرد: امروز بهترین الگو برای یک جوان ایرانی، سیره علمی و عملی بزرگان دینی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فقها و مراجع دینی برای رسیدن به چنین جایگاه ارزشمندی سختی ها و مصائب بسیاری متحمل کرده اند، خاطرنشان کرد: در گذشته شرایط برای تحصیل در حوزه های علمیه برای گذراندن مدارج عالی بسیار سخت بود و بزرگان دینی ما در یک شرایط بسیار سخت به تحصیل می پرداختند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که بسیاری از علما و مراجع ما برای تحصیل در مدارج عالی به نجف عزیمت می کردند، تصریح کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران همه امکانات برای تحصیل علاقه مندان فراهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران، آثار ارزشمند علما و فقها را گنجینه ای ارزشمند برای جامعه امروز عنوان کرد و گفت: باید این آثار و تألیفات برای استفاده علاقه مندان در اختیار آنها قرار گیرد تا بدانند که علما در آن شرایط سخت، خالق چنین آثار ارزشمندی بودند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه های علمیه امروز نیز باید تلاش کنند تا چنین شخصیت هایی را پرورش داده و تحویل جامعه اسلامی کنند، بیان داشت: جامعه دینی برای رشد و تعالی نیازمند چنین طلاب و روحانیانی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که علمای گذشته باید از مهجوریت خارج شده و به جامعه معرفی شوند، تصریح کرد: متأسفانه شخصیت هایی بزرگی در جامعه اسلامی وجود دارند که از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار هستند، اما متأسفانه به دلیل عدم شناخت جامعه به فراموشی سپرده شده اند.

امام جمعه نکا، یکی از مهم ترین وظایف دستگاه های فرهنگی را پاسداشت چنین شخصیت های بزرگی در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز به آثار و تألیفات علما و بزرگان دینی بسیار نیازمند است تا بتواند مسیر پیش روی زندگی را با سلامت طی کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما برای حفظ دین تلاش ها و زحمات بسیاری کشیدند، تصریح کرد: برگزاری کنگره، همایش و مراسم پاسداشت برای چنین شخصیت های بزرگی یک وظیفه و تکلیف برای جامعه است تا مردم را با خدمات این بزرگان به خوبی آشنا سازیم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای دین نبود امروز اثر چندانی از دین و مبانی ارزشی باقی نمی ماند، خاطرنشان کرد: این علما و فقهای دینی بودند که در زمان غیبت همان مسیری را طی کردند که ائمه معصومین(ع) در دوران حیاتشان دنبال می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما لحظه ای نسبت به دفاع از دین سکوت نکردند و همواره در برابر انحرافات با اقتدار ایستادگی کردند، بیان داشت: علمای دین دفاع از اسلام ناب و همچنین آرمان های انقلابی را یک تکلیف بر خود دانسته و می دانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علما همواره حافظان حقیقی دین در جامعه بوده اند، خاطرنشان کرد: علما در طول تاریخ همواره در برابر تحریف کنندگان دین مقتدرانه ایستادند و از اصل دین دفاع و حراست کردند.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه دشمنان و بدخواهان همواره تلاش کردند تا دین را از صفحه روزگار محو کنند، بیان داشت: اما امروز می بینیم مبانی دینی با نقش آفرینی و تلاش های مراجع دینی عزتمندانه در صحنه حضور دارد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که مردمی بودن یکی از مهم ترین شاخصه های علما و روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: علما هیچ گاه خود را جدای از مردم ندانسته اند و همین امر موجب یک پیوند عمیق قلبی میان مردم و علما شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که علما برای حفظ دین هر چه در توان داشتند به صحنه آوردند، خاطرنشان کرد: علما هیچ گاه اهل عافیت طلبی نبوده و نخواهند بود بلکه حراست و پشیبانی از دین در برابر دشمنان و بدخواهان را مهم ترین رسالت خود می دانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سیره و منش علما ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمنان دین بوده است، تصریح کرد: علمای اصیل شیعه هیچ گاه حاضر نشدند به دلیل منافع شخصی حقارت ذلت و زیر بار سلطه  دشمن رفتن را تحمل کنند./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات