۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۳۸۲۱
مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه تأکید کرد؛

لزوم تعامل مرکز رسانه‌‌های دیجیتال و حوزه برای موضوع شناسی در فضای مجازی

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ظرفیت مرکز مدیریت در تولید ادبیات دینی در فضای مجازی، بر لزوم تعامل مرکز رسانه های دیجیتال با حوزه علمیه برای موضوع شناسی در فضای مجازی تأکید کرد.
حجت الاسلام بهرامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهرامی مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه  در دیدار معاون وزیر ارشاد با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه فضای مجازی را ضروری دانست.

وی افزود: بحث احراز هویت و پذیرش مسؤولیت در قبال محتوای تولید شده از مباحث مهمی است که با نشان شامد در حوزه های گوناگون فضای مجازی پیگیری می شود، پیگیری و التزام عملی داخلی ها به این نشان بسیار دارای اهمیت است.

حجت الاسلام بهرامی اظهار داشت: نباید به گونه ای باشد افراد دارای نشان دجار محدودیت هایی شوند و کسانی که نشان ندارند فعالیت خود را به راحتی انجام دهند، در زمینه فضاهای خارجی باید تناسب کاری با داخل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت مرکز مدیریت در تولید ادبیات دینی در فضای مجازی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که آیت الله اعرافی دنبال کرده و بر آن تأکید دارد مباحث جدید در فقه و دروس خارج فقه متناسب با نیاز روز است که موضوع فضای مجازی از این موارد به شمار می رود.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه  با بیان این که عناوین فقه متناسب با روز وجود دارد و دروس آن راه اندازی خواهد شد، ابراز داشت: با انتقال موضوعات از جانب رسانه های دیجیتال می شود تحرک بیشتری ایجاد کرد تا احساس نیازی بیشتری در افراد به وجود آید.

وی عنوان کرد: نیازمند تیم هایی هستیم که اصل موضوع را تشریح و جوانب آن را بیان کنند از این رو تعامل با مرکز رسانه های دیجیتال در این زمینه می تواند اثرگذار باشد، انجمن های تخصصی و مراکز تخصصی حوزوی و همچنین پایان نامه ها می توانند در زمینه تولید ادبیات کمک کنند.

حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر تعامل بر مرکز رسانه های دیجیتال با حوزه علمیه خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد مراکز حوزوی در زمینه مرکز ملی فضای مجازی پیشنهادی در شورای مدیران مراکز حوزوی آماده شده که در این شورا در دست بررسی است تا بتوانیم یک شورای داخلی حوزوی برای مباحث فضای مجازی داشته باشیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات