۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۳۳۰۹۸
امام جمعه اهل سنت درمیان:

آمریکا معنای قرارداد را نمی فهمد

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه آمریکا معنای قرارداد را نمی فهمد و متوجه نیست، گفت: برجام تعهد صلح آمیز برای عالم است اما امروز آن ها پایبند به این قرارداد نیستند و قصد خارج شدن از آن را دارند.
مولوی خالقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی خالقی، امام جمعه اهل سنت درمیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: مسلمانان در نظام اسلامی با وحدت و همدلی حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه چشم استکبار جهانی برای همیشه کور خواهد بود، گفت: وحدت مسلمانان شعار اصلی انقلاب اسلامی است و همواره پشتیبان ولایت فقیه هستیم.

امام جمعه اهل سنت درمیان افزود: فلسطین و صهیونیست دو تضاد در جهان هستند در یک سمت مسلمان خالص و سمت دیگر نیز کفر خالص وجود دارد.

مولوی خالقی تصریح کرد: مسلمانان نظام جمهوری اسلامی ایران به جهان ثابت کردند که ما در خاورمیانه یاور مظلومان و محرومان هستیم و تاکنون نیز کمک های بسیاری به مظلومان عالم ارائه شده است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در منطقه گروه هایی مانند طالبان، القاعده و داعش ایجاد کرده است این گروه های تروریستی می خواهند اسلام را دین خشن و خشونت آمیز معرفی کنند و به نام اسلام جنایت های زیادی انجام می دهند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه اسلام دین مهربانی است و در هر جایی که محروم وجود داشته باشد کمک می کند، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به دنبال سوءاستفاده است، آن ها بیش از 460 میلیون دلار اسلحه و مهمات به عربستان می فروشند تا سعودی ها مردم بی دفاع و مظلوم یمن را قتل عام کنند.

مولوی خالقی اظهار کرد: عربستان و استکبار جهانی جلوی کمک های بشردوستانه را می گیرند تا مردم مظلوم و مسلمان همچنان در فقر باشند و هر وقت کشوری می خواهد به استقلال برسد اسرائیل و آمریکا با موشک های خود آن ها را آواره می کنند.

وی با بیان اینکه اگر قدرت جمهوری اسلامی ایران نبود امروز عراق از لوث دشمن پاک نمی شد، افزود: داعش سال ها بر ذخایر نفتی مسلط بود اما ایران با کمک عراق داعش را به سمت نابودی کشاند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه آمریکا معنای قرارداد را نمی فهمد و متوجه نیست، گفت: برجام تعهد صلح آمیز برای عالم است اما امروز آن ها پایبند به این قرارداد نیستند و قصد خارج شدن از آن را دارند.

مولوی خالقی عنوان کرد: گروه 5+1 بعد از سال ها قرارداد صلح آمیزی را نوشتند اما امروز یک نفر یاوه گو برای اینکه ایران موشک می سازد برجام را قبول ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران افتخاری برای تمام کشورها است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار علمی در تمام عرصه ها رو به جلو حرکت می کند و همواره برای دفاع از خود تسلیحات جنگی می سازد.

امام جمعه اهل سنت درمیان تصریح کرد: سخنان آمریکایی ها محتوا ندارد و آن ها به هیچ عنوان پایبند به عهد خود نیستند، آمریکا و اسرائیل مردم میانمار و بنگلادش را به جرم مسلمان بودن قتل عام و آواره می کنند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات