۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۳۲۷۰۴
کارشناس مسائل سیاسی:

هدف آمریکا ضربه زدن به ایران اسلامی است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل کینه توزی های آمریکا، گفت: آمریکا پس از پیروزی انقلاب بیش از ۷۰ توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و همواره قصد دارد به هر طریقی که شده به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.
کارشناس مسائل سیاسی

ابوالفضل فخرالاسلام کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه دشمن برای عقب راندن ما بهانه دارد، گفت: در برجام و در موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای دشمن ما را از حرکت روبه جلو متوقف کرد و به عقب راند.

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مشکل آمریکا با ما انرژی هسته‌ای، مسائل موشکی وحقوق بشر نیست بلکه آنها قصد دارند ما دست از مقاومت برداریم و حرکت روبه جلوی خود را متوقف کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی درباره دلایل کینه توزی های آمریکا، بیان کرد: آمریکا پس از پیروزی انقلاب بیش از ۷۰ توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و همواره قصد دارد به هر طریقی که شده به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

فخر الاسلام افزود: ملت ایران در انقلاب شکوهمند خود 40 هزار مستشار آمریکایی را از کشور بیرون راند و با خارج شدن از سلطه استکبار به عنوان کشوری مستقل در جهان نمایان شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به منابع غنی و معادن بسیار ایران، افزود: آمریکا، منابع سرشار انرژی جمهوری اسلامی ایران را  با سقوط رژیم شاه از دست داده و از ما عصبانی است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، گفت: امام خمینی (رحمت الله علیه) با بنا نهادن جمهوری اسلامی ایران ابر قدرتی آمریکا را درجامعه بین المللی زیر سوال برد وبا اقتداری که از تشکیل جمهوری اسلامی ایران نشان داد به دنیا ثابت کرد آمریکا توخالی و قابل شکست است.

فخرالاسلام در رابطه با بحث بیداری اسلامی که نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران و مشی امام خمینی(ره) است، بیان کرد: بیداری اسلامی در جهان اسلام، کشورهای خاورمیانه و آفریقایی شروع شده که جنبش انقلابی در کشورهای دیگر برای سران آمریکا کابوس است.

کارشناس مسائل سیاسی به اهمیت اتحاد اقشار مختلف مردم در سراسر کشور برای مقابله با دشمن اشاره کرده و گفت: مسؤولان، مردم، نخبگان، علما و مجتهدان باید به سمتی بروند که اتحاد و همدلی خود را به جهانیان ثابت کنند.

وی ادامه داد: وظیفه ای که در تعهدات مسؤولان نظام، رییس جمهور و وزارت امور خارجه است، برخورد مناسب در برابر صحبت های آقای ترامپ، یاوه گویی های او و تصمیم قاطع در برابر تحریم‌ها است.

فخرالاسلام با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: ما باید کشور را در برابر تکانه های اقتصادی که ممکن است در آینده گریبان گیر ایران شود با رجوع به اقتصاد مقاومتی، واکسینه کرده، در تمام امور گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و یکصدا در برابر استکبار ایستادگی کنیم.

کارشناس مسائل با اشاره  به بهترین دستاورد برجام، گفت: بهترین دستاورد برجام اثبات این حقیقت بود که آمریکا قابل اعتماد نیست و دولت های غربی و اروپایی هم پیمان آمریکا هستند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اگرچه سایر کشورها، در ظاهر، گاه و بیگاه اظهاراتی نسبت به برجام می کنند اما آنها بدون اجازه آمریکا هیچ کاری نمی توانند انجام دهند، همانطور که در دو سال تصویب برجام، آنها اجازه ندارند حتی یک دلار از بانک‌های اروپایی به ایران منتقل کنند.

فخرالاسلام در رابطه با فراهم کردن مقدماتی برای مذاکره مجدد از سوی آمریکا، گفت: ما در هر زمینه ای که کوتاه آمده و تن به مذاکره و شرایط جدید دهیم، دشمن سلطه گر شده و جسارت بیشتری پیدا می کند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان این که نیروها، امکانات نظامی و موشک ها قابل مذاکره نیستند، تصریح کرد: نیروها، امکانات نظامی و موشک ها قابل مذاکره نیستند زیرا امنیت کشور به آن ها بستگی دارد./842/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات