۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۳۱۷۴۱
اندیشمند شیعه مصر:

سفر پادشاه عربستان به روسیه به معنای اذعان به شکست است

یکی از اندیشمندان شیعه مصر با اشاره به شکست عربستان در جبهه های مختلف گفت: سفر پادشاه عربستان به روسیه به معنای اذعان به شکست است.
احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در مقاله ای با اشاره به اقدامات نظام سعودی نوشت: عربستان سعودی که با انتشار تروریسم و اختصاص مبالغ هنگفت برای این پدیده در حال ایجاد رعب و هراس در جهان است به سوی تبدیل شدن به دولت خردسالان گام برمی دارد.

وی افزود: زمانی که روسیه 2 سال پیش تصمیم گرفت به صورت مستقیم وارد جنگ سوریه شود، کوته فکران سعودی و همپیمانان قطری آنها جنجال بپا کرده و شیوخ تروریسم سعودی نیز ائتلاف روسیه و شیعیان و سوریه را جنگی واقعی علیه اهل تسنن قلمداد کرده و از تروریست ها به عنوان مدافعان امت اسلامی یاد کرد و خواستار کمک های مادی و معنوی و سیاسی و نظامی به آنها شدند.

احمد راسم النفیس تصریح کرد: عربستان از آن زمان تاکنون به حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی پرداخته اما اهداف این کشور با ناکامی مواجه شده است. توهمات دولت عربستان بسیار بزرگتر از اندازه این کشور بوده و زنگ خطر برای این کشور از زمان حمله به یمن به صدا درآمد.

وی درباره سفر پادشاه عربستان به روسیه اظهار داشت: به نظر می رسد آل سعود در برابر آل پوتین سر تعظیم فرود آورده و این دیدار نتیجه شکست آل سعود در همه جنگ ها اعم از سوریه و یمن و شکست پروژه نفوذ به سود ایران و ترکیه به شمار می آید.

این اندیشمند مصری ادامه داد: پایگاه دیبکای صهیونیستی هدف از سفر پادشاه عربستان به روسیه را کاهش نفوذ ایران در برابر پذیرش دستاوردهای سوریه جلوه می دهد. مقامات آل سعود نمی فهمند که شکستشان در سوریه با قدرت یک گروه معین رخ نداد بلکه با قدرت و جانفشانی ائتلافی محقق شد که در برابر تروریست ها ایستاد. 

وی با اشاره به ناتوانی تحقق اهداف خود به وسیله تشکیل ائتلاف ادامه داد: یکی دیگر از معضلات آل سعود سلاح تروریسم به شمار می آید که از آن برای تحمیل اراده خود استفاده کرده است. عربستان نه فقط به مرحله ورشکستگی مالی رسیده است بلکه دیگر نمی تواند قدرت خود را با ترساندن دیگران با بن لادن و ایمن الظواهری و سایر سران تروریست به نمایش بگذارد.

احمد النفیس درباره سخن پادشاه عربستان مبنی بر انتقال جنگ به داخل ایران خاطرنشان ساخت: آل سعود سلاح دوم خود یعنی ترکیب تروریسم و رشوه را از دست داده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان همپیمانان عربستان نیز در وضع بسیار بدی قرار دارد و به جای حمایت از آل سعود در حال جبران شکست های خود هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات