۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۳۱۵۴۵
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج:

مهمترین وظیفه مبلغان و طلاب دفاع از اعتقادات دینی است

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مهمترین وظیفه مبلغان و طلاب را دفاع از اعتقادات دانست و گفت: عقاید حقه باطن انسان را طیب و طاهر می‌کند تا انسان با بینش و اعتقاداتی صحیح به درجات کمال دست ‌یابد.
تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، شب گذشته در بیت الزهرا(س) گفت: قرآن کریم برای رسیدن ما انسان‌ها به خداوند سه مرحله را بیان می‌کند نخست مرحله شامل صعود، دیگری مرحله رفعت و مرحله پایانی نیل و نائل شدن است.

وی افزود: خداوند دو مرحله آن را در سوره فاطر بیان می‌کند که صعود با اعتقاد حقه می‌تواند به آن دست یابد بنابراین هر ناپاکی در حوزه اعتقادات انسان را از صعود باز می‌دارد به همین سبب بزرگترین دغدغه ما مسلمانان باید تقویت اعتقادات و باورهایمان باشد.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه ناپاکی با شرک اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: دشمنان ما شیعیان را متهم به شرک می‌کنند و می‌گویند اعتقادات شما ناپاک است که منشا این سخن باطل عشق و محبتی است که ما شیعیان به اهل بیت(ع) داریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مهمترین وظیفه مبلغان و طلاب را دفاع از اعتقادات بیان کرد و گفت: این مکتب الهی از هر خبث و آلودگی مبراست و این نتیجه با مقداری انصاف و تفکر برای انسان میسر می‌شود. عقاید حقه شامل عقایدی می‌شود که قرآن کریم به حق بودن آن مهر تایید زده باشد.

وی با تاکید بر اینکه عقاید حقه باطن انسان را طیب و طاهر می‌کند، تصریح کرد: انسان با بینش و اعتقادات صحیح به درجات کمال دست می‌یابد. قرآن کریم از لسان انبیای الهی چنین بیان می‌کند که ما از شما مزد رسالت نمی‌خواهیم تنها پیامبری که از امت مزد رسالت درخواست کرد پیامبراکرم(ص) بود و آن مودت با اهل بیت(ع) بود.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: اهل بیت(ع) شیعیان را ابتدا عاقل سپس عاشق تربیت می‌کنند بنابراین عزاداران حسینی به این نکته توجه داشته باشند هنگام گریه و عزاداری بر اهل بیت(ع) تفکر کنند چرا که دلدادگی ما به اهل بیت(ع) ثمره تعقل و تدبر ما است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه مودت به اهل بیت(ع) خواسته همه انبیای الهی است، گفت: همه انسان ها باید اهل مودت با این خانواده باشند چرا که دین اسلام دین کامل است بنابراین همه باید به در این خانه رجوع کنند تا نجات یابند.

وی درباره تفاوت مودت و محبت، تصریح کرد: مشکل مردم جهان با محبت حل نمی‌شود بلکه با مودت است که حل می‌شود چرا که مودت به اهل بیت(ع) زمینه خروج و درک جایگاه ولایت است. مودت اطاعت از ولی میسر می‌شود، مودت به ذات تعلق دارد نه به فعل، مودت محبتی است ماندگار و دائمی، در مودت خیانت وجود ندارد، تنوع گرایی در مودت بی معناست در حالی که این امور به هیچ عنوان با محبت هم تراز نیستند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات