۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۳۱۲۸۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

نشست خبری امام جمعه دزفول، برپایی موکب نیروی دریایی راهبردی ارتش در مرز شلمچه و خدمات رسانی ۳۰ موکب از خوزستان در عراق، جمع آوری ۴۰ میلیارد ريال کمک های مردمی در خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در نشست با اصحاب رسانه، اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در کیفیت بیان مطالب اخلاقی و مطالبات مردم داشته و درحل بسیاری از مشکلات مردمی مقید بوده اند.

امام جمعه دزفول گفت: طی جلساتی که با مسؤولان استان خوزستان و همچنین برخی مسؤولان کشور عراق برگزار شد، مقرر گردید در منطقه ای به نام"شیب" در مرز خاکی عراق موکبی به نام شهرستان دزفول در نظر گرفته شود که مژده بسیارخوبی برای مردم این شهرستان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی و لزوم تامین امکانات برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی ابراز داشت: شهرستان دزفول هر ساله به دلیل ارائه خدمات مناسب به زائرین اباعبدالله حسین(ع) در پایانه چذابه، به عنوان شهرستان محوری و نمونه مطرح بوده است.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه  امسال خدمات رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) گسترده تر شده، افزود: مجوز احداث موکبی در شهر کربلا نزدیک به محل خیمه گاه نیز توسط مسؤولان شهرستان دزفول گرفته شده که باید تا قبل از ماه صفر و بسته شدن راهها تجهیزات موردنیاز به مکان موردنظر انتقال داده شود که این امر مستلزم یک  پشتیبانی قوی توسط خادمان اباعبداالله حسین(ع) می باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه در سطح شهرستان ستادی به نام اربعین با عضویت مسؤولان شهرستان و نیروهای مردمی برای همفکری و ارائه خدمات بهتر به زوار تشکیل شده، اذعان داشت: این ستاد به منظور دریافت کمک های مردمی  یک حساب متمرکز درنظر گرفته است که متعاقبا از طریق همین ستاد اعلام می گردد و تمام خدماتی که از این هزینه های دریافتی برای زوار ارائه می گردد به صورت یک گزارش مکتوب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

برپایی موکب نیروی دریایی راهبردی ارتش در مرز شلمچه

با توجه به نزدیک شدن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی موکب عزاداری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز بین‌المللی شلمچه برپا می‌شود.

براساس این گزارش، این موکب با هدف استقبال از زائران اباعبدالله الحسین(ع) از اول آبان‌ماه راه‌اندازی می‌شود و تا زمان بازگشت زائران حسینی ارائه خدمات خود را ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است، موکب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارائه خدماتی همچون تغذیه، پزشکی و رفاهی به صورت شبانه روزی به زائران می‌پردازد.

استقرار 30 موکب از خوزستان در کشور عراق در ایام اربعین حسینی

تاکنون ۷۰۷ موکب از استان خوزستان جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین تشکیل پرونده داده و پروانه آنها به زودی از مرکز صادر می‌شود.

همچنین، از این میان، مجوز بیش از ۳۰۰ موکب برای استقرار در دو مرز شلمچه و چذابه صادر شده است.

براساس این گزارش، 30 موکب از استان خوزستان جهت استقرار در کشور عراق اعلام آمادگی کرده‌اند؛ این مواکب که باید آمادگی پذیرایی روزانه هزار نفر را داشته باشند، در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین استقرار می‌یابند.

جمع آوری ۴۰ میلیارد ريال کمک های مردمی در خوزستان در  مرحله اول جشن عاطفه ها

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد خوزستان، در مراسم استانی مرحله دوم جشن عاطفه ها با عنوان «شور عاطفه ها» که در دبیرستان دخترانه شاهد رضوان اهواز برگزار شد، گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها با همکاری آموزش و پرورش، امروز همزمان در سه هزار آموزشگاه و مدرسه استان آغاز شده است.

موصلی هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و گسترش سنت حسنه اسلامی در دانش آموزان دانست و افزود: مرحله اول جشن عاطفه ها 23 شهریور برگزار شد که مبلغی بالغ بر 40 میلیارد ريال جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وی با ابراز امیدواری در مرحله دوم جشن عاطفه ها که با همت دانش آموزان رشد قابل توجهی داشته باشد، اضافه کرد: تمام مبالغی که جمع آوری می شود در اختیار مدارس و دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان، با اشاره به اینکه سال گذشته کل مبلغ جمع آوری شده در سراسر استان 33 میلیارد ريال بود، خاطر نشان کرد: امسال پیش بینی می شود این مبلغ به پنج هزار میلیارد ريال افزایش یابد./9453/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات