۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۳۱۲۷۰
امام جمعه کرج:

دستگاه دیپلماسی باید با قاطعیت در مقابل گزافه گویی استکبار بایستند

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان سعی می کنند شاخصه های اقتدار را از ما بگیرند، گفت: با توجه به اینکه آمریکا قلدرمآبانه رفتار می کند عزیزان ما در دستگاه دیپلماسی باید با قاطعیت در مقابل گزافه گویی استکبار بایستند.
امام جمعه کرج

به  گزارش  خبرنگار  خبرگزاری  رسا  در  استان  البرز،  حجت الاسلام  والمسلمین  سید محمد مهدی حسینی‌  همدانی امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ابراز کرد: جامعه امروز ما با توجه به شیطنت های دشمنان بیش از گذشته احتیاج به آرامش و وحدت و یکپارچگی دارد؛  لذا همه مردم و مسؤولین وظیفه داریم از تنش و حاشیه سازی جلوگیری کنیم و قوای مختلف که در کشور مستقل هستند باید وظایفشان را بدون حاشیه سازی دستگاه های دیگر عملی کنند که این مساله ای عقلی و ضروری است.

امام جمعه کرج گفت: اقتدار امروز ما مرهون تلاش های خالصانه جوانانی است که تا پای جان برای این هدف بزرگ پیش رفتند و این عزت مورد طمع دشمن است؛ لذا دشمنان سعی می کنند از اقتدار ما کم کنند و شاخصه های اقتدار ما را بگیرند همانطور که قسمتی از آن را در برجام عملی کردند که به تعبیر رهبری یک تجربه تلخ بود؛ لذا با توجه به اینکه آمریکا قلدرمآبانه رفتار می کند عزیزان ما در دستگاه دیپلماسی باید با قاطعیت در مقابل گزافه گویی استکبار بایستند.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که آقایان برای اثبات اینکه راه غلطی که رفتند درست بوده و خسارتی که به ملت و نظام وارد شده خسارت نبوده تاریخ اسلام را تحریف نکنند؛ چرا که مذاکره ای که اهل بیت(ع) با طرف مقابل خود داشتند مفادش معلوم است که شامل نصیحت و نشان دادن مسیر صحیح بوده و هرگز در تاریخ، امام حسین(ع) چنین درس مذاکره ای که آقایان می گویند را نداده و در واقع کسی که برای مذاکره می رود نمی گوید خدای تعالی اراده کرده حسین را کشته ببیند، اگر برای مذاکره ای که شما می گویید می رفت بیانش باید فرق می کرد و بعد از شهادت مسلم طور دیگری باید عمل می کرد؛ لذا مکرر عرض شد مسئولین اجرایی کشور باید مشغول کار باشند نه نظریه پردازی که همه اینها فرصت خدمت را از بین می برد بنابراین دغدغه اصلی شما حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تلاش برای تحقق شعار سال باشد، هفت ماه گذشته فرصت ها از دست ندهید برای مردم خدمت کنید تا وعده هایی که داده شده عملیاتی شود.

امام جمعه کرج ادامه داد: ایران توانایی این را دارد که خودش را  از آسیب های دشمنان حفظ کند و زمانی این قابلیت برای او محقق می شود که دشمن از اقتدار ما در همه زمینه ها ناامید باشد پس دشمن سعی می کند این اقتدار را بهم بزند، از یک طرف سعی می کند عفت را از جامعه بگیرد و اعتقادات را سست کند و از طرفی روی شاخصه های سیاسی کار می کند تا آنها را تضعیف کند متاسفانه گاهی تفاله های داخلی آنها که در سال 88 فتنه به پا کردند امروز باز با دلبستگی تمام از قدرت خیالی آمریکا دفاع می کنند و تولید ترس در جامعه می کنند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی  با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا وقیحانه تهدید کرده سپاه را در لیست تروریست ها قرار می دهد، گفت: اگر روزی آمریکا هوس داشته باشد پاسخ مردم ما به کاسه لیسان داخلی و اربابان خارجی آنها کوبنده خواهد بود گرچه تا  امروز هیچ غلطی نتوانسته بکند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: بزرگان آمریکا و خودشان می گویند رییس جمهور آمریکا دیوانه است و با این حرف می خواهند کار خودشان را بکنند پس می گویند او دیوانه است، خب دیوانه را باید برد دیوانه خانه، اینگونه می گویند که به ملت ها بگویند این دست خودش نیست گر چه هر کاری انجام داده به نفع آمریکا بوده است پس این توطئه است؛ لذا اگر دیوانه گری کند نسبت به ایران و عمل نابخردانه ای انجام دهد سپاه پاسداران ما و بسیج مردمی ما دیوانه را به دیوانه خانه برمی گردانند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی  اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی از هر رنگ و نژادی که هستند بدانند که ملت غیور ایران در حمایت از فرزندانشان در ارتش بسیج و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران که مدافع عزت و امنیت وحافظ دین و انقلاب هستند تا آخر ایستاده اند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: هیچ ملتی بر سر توانمندی نظامی و قدرت دفاعی خودش با کشور دیگری مذاکره ندارد دشمن دشمن است و به تعبیر قرآن آنها هرگز از ما راضی نخواهند شد مگر دنباله راه آنها باشیم و ما تا بر این اصول هستیم با ما دشمنی دارند لذا راه چاره ما ایستادگی، مقابله و حفظ عزت و اقتداری است که داریم.

اهل تقوا از غیبت بیزار هستند

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی در ادامه با اشاره به ترویج تقوا در جامعه گفت: اهل تقوا از غیبت بیزار هستند و در هر مجلسی که در آن از مومنی غیبت کنند حاضر نمی شوند. غیبت کردن صفت زشت و پلید اخلاقی است که آثار مخرب فردی و اجتماعی دارد که در تعدادی از روایات و آیات به پستی این صفت اشاره شده است.

امام جمعه کرج ادامه داد: یکی از بدترین انواع غیبت وقتی است که انسان از افراد متدین و مومن و نیکوکار غیبت کند و پشت سر آنها سخن بگوید.

وی افزود: غیبت در مورد انسان های مومن و روحانی عمر را کوتاه می کند مومن باید حقوق برادر مومن خود را رعایت کند و مسائل مربوط به او را مربوط به خود بداند و هرگز مسائل مربوط به دیگری را فاش و بازگو نکند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی گفت: کسی که غیبت دیگران را هم می شنود نشر دهنده غیبت است. کسی که اجازه می دهد دیگری در مقابل او غیبت کند خود از ناشران غیبت است؛ لذا امام صادق (علیه السلام) فرمود: کسی که از مومنی چیزی را که با چشمش دیده و با گوشش شنیده به کسی بگوید از افرادی است که خداوند در موردش می فرماید: عمل او حرام است و با غیبت کننده در این گناه سهیم و شریک است. پیامبر(ص) فرمود: شنونده غیبت یکی از دو غیبت کننده است و فرمود گوش های خود را از شنیدن غیبت پاک کنید.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی  بیان داشت: در روایات آمده است: انسان باید از برادر مومنش در وقتی که می شنود غیبت می کنند دفاع کند و غیبت را رد کند. پیامبر(ص) فرمود: کسی که غیبت را شنید و آن را رد کرد بر خدای تعالی لازم است که این شخص را از آتش جهنم آزاد کند و باز می فرمایند: اگر کسی از برادر مومنش غیبتی شنید و آن را رد کرد خداوند هزار شر و بدی را از آن برمی گرداند و اگر رد نکرد و بلکه تعجب هم کرد گناهش مثل همان کسی است که غیبت می کند؛ لذا مجلس غیبت را بهم بزنید.

امام جمعه کرج با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام راحل ابراز کرد:  از ویژگی های امام راحل این بود که از همان دوران کودکی جلسه غیبت را به هم می زد و اینگونه بزرگ شدند پس ما هم باید تربیت شویم چون اگر مسؤول جایی شویم بعد غیبت نکنیم دیگر نمی شود باید مجلس غیبت را بهم بزنیم و اگر نشد آن را ترک کنیم و اگر نمی شود در درون ناراحت باشیم چون اگر فردی از کسی غیبتی را بشنود و در دلش ناراضی نباشد باز گناهکار است.

ریشه خودبزرگ بینی و کبر باعث غیبت می شود

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی  با طرح این سؤال که چرا افراد غیبت می کنند و چه نیازی دارند که پشت سر دیگری حرف بزنند، گفت: علمای اخلاقی مواردی را در این مورد ذکر کردند که علت غیبت را اینگونه مطرح کرده اند، گاهی برای گرم کردن مجلس است، بعضی وقت ها ریشه غیبت مجلس گرم کردن است، همراهی با بقیه منشا غیبت می شود، گاهی منشا غیبت خشم است یعنی از دیگری عصبانی است پس مسائلی که از او می داند را بیان می کند گاهی می خواهد پیش دستی و فردی را ضایع کند تا حرف او اثر نداشته باشد و گاهی می خواهد فضیلت خود را بیان کند و در واقع ریشه خودبزرگ بینی و کبر باعث غیبت می شود. از دیگر ریشه های غیبت حسد است گاهی از روی بی توجهی و تمسخر و گاهی در حال شوخی عیوب افراد و سر آنها آشکار می شود. گاهی هم از روی دلسوزی افراد مبتلا به غیبت می شوند.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی گفت: برای به دست آوردن تقوا و تقویت آن، باید از خداوند کمک گرفت. امام سجاد (علیه السلام) در دعای هفدهم که درباره شیطان و پناه بردن به خدا از شر شیطان است به خدا می گوید: ما را از هدایتی برخوردار کن که مثل گمراهی شیطان با دوام باشد و در برابر تباهی شیطان به ما زاد و توشه ای که تقوا است عنایت کن و بر خلاف راه او که راه تباهی است ما را به راه تقوا و پرهیزگاری رهنمون کن.

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به فرا رسیدن 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) بیان داشت:  بعد از شهادت امام حسین(علیه السلام) حضرت سجاد(علیه السلام)  امامت امت را برعهده گرفت در آن زمان اختناق شدیدی بر جامعه اسلامی حاکم بود و حتی عده زیادی از پیروان اهل بیت(علیه السلام) امامت امام سجاد(علیه السلام) را قبول نکردند و به دنبال محمد حنفی عموی امام رفتند از زمان امام سجاد(علیه السلام) نزدیک به دو قرن کار فرهنگی به همراه روش های مختلف برای آموزش شیعیان و از بین بردن تحریف ها و تربیت نیروی انسانی کارآمد و ... از سوی ائمه معصومین(علیه السلام) انجام شد قسمتی از سوی امام سجاد(علیه السلام)مانند دعا و نیایش و پند انجام گرفت و ایشان بر اتفاقات و جریان های درون جامعه نظارت داشتند و جلوی تحریف و انحرافات را می گرفت.

امام جمعه کرج ادامه داد: چون بنی امیه نمی خواست مردم شرک را بشناسند لذا راجع به تبری اصلا اجازه سخنرانی نمی دادند اگر گسی راجع به دشمن و تبری صحبت می کرد بازداشت می شد اینها وضعیت آن زمان است تحمل امام به هر تقدیر بر آنها سخت شد و حضرت 35 سال بعد از واقعه کربلا زنده بودند و ایشان را در 25 محرم به شهادت رساندند.

صحیفه سجادیه دستورالعمل است برای به کمال رسیدن انسان و تربیت نسل متعهد

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی یادآور شد: یکی از مهمترین آثار وجودی ایشان صحیفه سجادیه است که امام در زمینه های مختلف در این کتاب مطلب دارند و از آن جمله می توان به تعلیم و تربیت اشاره کرد؛ لذا با توجه به نزدیک شدن روز  24 مهر روز اولیا و مربیان ، لازم است از این کتاب برای تقویت تعلیم و تربیت بهره مندی شود.

امام جمعه کرج  با بیان اینکه صحیفه سجادیه دستورالعمل است برای به کمال رسیدن انسان و تربیت نسل متعهد، گفت: 24 مهر آغاز هفته بهداشت روانی است  ودر امر بهداشت حضرت در سه بعد بهداشت روان، اجتماع و جسم مسائل را بررسی می کند و دعاهای فراوانی دارد، همچنین مباحث زیبایی در مورد عافیت، امنیت و سلامت نیز دارد پس صحیفه سجادیه منبعی برای تعلیم و تربیت است که باید از آن استفاده شود، دیگر اینکه روز 26 مهر روز تربیت بدنی و ورزش است و اسلام به ورزش و حفظ سلامت بدنی تاکید دارد در این دوران که سبک زندگی عوض شده و امورات ما ماشینی شده معین کردن زمانی برای فعالیت بدنی ضروری است.

تعطیلی قلیان سراها حرکت خوبی است

حجت  الاسلام  والمسلمین حسینی‌ همدانی بیان داشت: دادستان استان البرز قلیان سرا ها را تعطیل می کند و این حرکت خوبی است؛ چرا که اول باید مظاهر منکر از بین برود. بعضی از این مکان ها بدون مجوز هستند و حتی قلیانی که می دهند خلاف است؛ لذا این ورود دادستان مورد حمایت ما است و از ایشان می خواهیم این کار را با قاطعیت انجام دهند و نتیجه را به گوش مردم برسانند.

به گزارش رسا، نماز سیاسی عبادی جمعه در 900 شهر کشور برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات