۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۰۷۷۱
ولایتی در دیدار با سفیر سوریه مطرح کرد؛

هشدار به افزایش حضور آمریکا درشرق سوریه

مشاور امور بین الملل رهبرانقلاب گفت: حضور روز افزون آمریکا در مناطق شرقی سوریه به دلیل قصد آنها برای تجزیه است، این طرح را برای عراق هم دارند و دنبال تشکیل اسرائیل دوم هستند.
علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی مشاورامور بین الملل رهبرمعظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با سفیر سوریه در تهران اظهار کرد: دولت سوریه و شخص آقای بشار اسد نشان دادند که از حامیان مقاومت در منطقه هستند، تصور آمریکایی های و سعودی ها که حامیان تروریست بوده و هستند این است که می توانند ظرف چند هفته سوریه را شکست دهند ولی بیش از شش سال ملت و دولت سوریه با هدایت آقای بشار اسد توانستند در یک جنگ بین المللی موفق باشند و مقاومت کنند.

وی گفت: آبروی خط مقاومت را دولت و ملت سوریه و شخص آقای بشار اسد در منطقه حفظ کردند و به برخی کشورهای منطقه نشان دادند که می توان در برابر یک طرح شیطانی و بین المللی ایستادگی کرد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایران هم نشان داد که آنچه که در عمل انجام می دهد با آنچه که از ابتدای انقلاب به عنوان شعار حمایت از مقاومت بود، مطابق است و مغایرتی ندارد.

ولایتی ادامه داد: بدون تردید دشمنی آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه با شکل گیری جبهه مقاومت که از تهران شروع می شود و به یمن و دیگر کشور ها هم منتقل شده و هر روز دامنه آن هم بیشتر می شود، به نتیجه ای نخواهد رسید.

وی اظهار کرد: ما مطمئن هستیم که دولت و ملت سوریه در حفظ تمامیت ارضی کشور بیشتر تلاش می کنند و آن را حفظ خواهند کرد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حضور روز افزون آمریکایی ها در برخی مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه به دلیل قصد آنها برای تجزیه است که این طرح را برای عراق هم دارند و عامل آنها در منطقه صهیونست ها هستند و آنها به دنبال تشکیل اسرائیل دوم هستند که موفق نخواهند بود.

وی گفت: همان طور که شکر خدا مقاومت در سوریه و عراق و یمن تاکنون موفق بوده، در برابر توطئه تجزیه هم پیروز خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشورها حمایت خواهد کرد.

ولایتی خاطرنشان کرد: صحنه منطقه بسیار پیچیده است اما تکفیری ها، گروه های افراطی و حامیان آنان شکست خورده اند و همگی بر این مهم اتفاق نظر دارند و هر آن کسی که سعادت منطقه را میخواهد در جهت وحدت و حفظ تمامیت ارضی و توان و ظرفیت کشورهای اسلامی منطقه گام برمی دارد.

مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: بی تردید بر سر مصلحت منطقه اتحاد و اتفاق نظر در میان کشورهای منطقه وجود دارد هرچند که دشمنان تفرقه و تجزیه را دنبال می کنند و البته اتفاق و اتحاد محور مقاومت پیروزی های ارزشمندی را تا کنون ایجاد کرده است.

ولایتی گفت: ورود به موضوعات تفرقه انگیز و جدایی طلبانه در منطقه در جهت منافع توطئه گران است و باید با هوشیاری جلوی اینگونه اقدامات را گرفت.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی مسائل منطقی را هدایت کردند که اگر اینگونه نبود شاهد پیروزی‌های ارزشمند در منطقه و شکست جریانات انحرافی افراطی و تکفیری نبودیم و قطعاً این جریان مقاومت و پیروزی های آن ادامه خواهد یافت./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات