۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۳۰۵۴۵
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد؛

تربیت مدیران متخصص و متعهد با وحدت رویه در عملکرد خانه و مدرسه

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، تربیت مدیران متخصص و متعهد را از آثار وحدت رویه در عملکرد خانه و مدرسه دانست و گفت: تقویت انجمن اولیاء و مربیان و ارتباط تنگاتنگ دو نهاد خانه و مدرسه می تواند نقش کلیدی در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دانش ‌آموزان ایفا کند.
حجت الاسلام میرزایی رییس شورای هماهنگی هرمزگان

حجت الاسلام علی اکبر میرزایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان و استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، تکلیف محوری را یکی از اصول مهم در موضوعات دینی عنوان کرد و گفت: تکلیف محوری، فردی بوده و هر فردی در جامعه باید به تکلیف خود عمل کند و این گونه نیست که اگر فردی وظیفه ای را که بر عهده دارد انجام داد شخص دیگری از عمل به آن سرباز زند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر فردی بایستی تکلیف خود را در جامعه انجام دهد افزود: در جامعه اسلامی، خانواده، مدرسه، دوست، اجتماع و مسؤولان هر کدام تکلیف خاص خود را بر عهده دارند که برای برخورداری از جامعه سالم نیازمند عزم همگانی در انجام تکالیف محوله است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش نظام آموزشی در تربیت صحیح تصریح کرد: در جامعه اسلامی صرفا معتقد به نظام آموزشی تنها نیستیم و امر مهم آموزش و پرورش مدنظر است.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: آموزش و پرورش هر کدانم به تنهایی معنا و مفهوم و کارکردی ندارند،  این دو درکنار هم و به عنوان تکمیل کننده یکدیگر می تواند خروجی خوبی داشته باشد، در غیر این صورت علم و اخلاق بدون یکدیگر هیچ فایده و ارزشی ندارد و نمی تواند اهداف ما را به سرمنزل مقصود برساند. 

وی در ادامه سخنان خود به وظیفه مدرسه در تربیت صحیح دانش آموزان اشاره تاکید کرد: فراهم کردن محیطی آرام همراه با امنیت، استفاده از معلمان مجرب، تجهیزات ورزشی از جمله وظایف مدرسه است، اما وظیفه خانواده به مراتب بیشتر و بالاتر از مدرسه بوده و این طور نباشد که وظیفه تربیت را بر دوش مدرسه بگذارند و خود از این مسؤولیت شانه خالی کنند، چراکه فرزندان بیشترین اوقات عمر خود را در منزل سپری می کند.

رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، مدرسه را میدان مسابقه و منزل را محلی برای تمرین خواند و گفت: کارهایی که دانش آموزان در مدارس انجام می دهند بازتاب همان رفتارهایی است که در خانه انجام می شود، به عبارتی دیگر، فرزندان در منزل، نظم و انضباط و ادب را رعایت کنند و به بزرگترها احترام بگذارند همین موارد را به مدرسه منتقل می کنند.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه تاگید کرد: باید توجه داشت که برنامه های مدرسه برای تربیت دانش آموزان کافی نیست و آیینه تمام نمای رفتار دانش آموزان در خانه است، بنابراین جایگاه خانه در تربیت فرزند بسیار بالاتر و با اهمیت تر از مدرسه است.

وی با اشاره به تاثیر تفکر دینی معلمان در تربیت علمی دانش آموزان و همچنین تربیت نسل ایده آل ابراز داشت: آموزش با حضور در کلاس ها، مطالعه و بهره بردن از معلمان و اساتید محقق می شود اما با توجه به جامعه اسلامی، پرورش دانش آموزان باید دینی باشد به این معنا که معلمان و مدیران بر اساس اقتضای سن دانش آموزان، برنامه ریزی دینی انجام دهند.

رییس شورای هماهنگیتبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: اجرای برنامه هایی نظیر اقامه نماز جماعت در مدارس، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی و از همه مهمتر ایجاد کتابخانه ای مجهز و متناسب با مقاطع مختلف تحصیلی می توانند نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان داشته باشند.

حجت الاسلام میرزایی همچنین به آثار و برکات وحدت رویه در عملکرد خانواده و مدرسه اشاره کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ خانه با مدرسه و تقویت انجمن اولیاء و مربیان می تواند نقش کلیدی در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دانش آموزان ایفا کند.

وی در پایان بیان کرد: خانواده و مدرسه به صورت حلقه ای به هم وابسته اند، وقتی محیط خانه و مدرسه برای تربیت فرزند مناسب باشد، نتیجه آن علم همراه با اخلاق است، سپس خروجی مدارس، تربیت مدیران متخصص و متعهد خواهد بود، جامعه ای که با چنین مدیرانی اداره شود به عنوان جامعه ای اخلاقی، انسانی و پرورشی رشد می کند./851/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات