۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۹۹۹۵
آیت الله جاودان:

امام سجاد مبلغ و مروج دین اسلام در جامعه بحران زده آن زمان بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی امام سجاد(ع) سراسر معجزه بود، گفت: امام سجاد(ع) در جامعه بحران زده آن زمان با خریداری بیش از هزار برده مبلغ و مروج دین مبین اسلام بودند.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی جاودان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: مبارزه با هوای نفس بسیار دشوار است.

وی افزود: اگر اطاعت از هوای نفس برای انسان به عادت شود مقابله با آن سخت‌تر می‌شود بنابراین انسان نباید پاکی اولیه خود را از دست بدهد تا بتواند سریع‌تر به قرب الهی دست یابد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه زندگی امام سجاد(ع) سراسر معجزه است، ابراز کرد: کسانی که پس از رحلت رسول خدا بر مسند خلافت تکیه زدند به طور جدی کوشیدند تا اثری جز قرآن از پیامبر(ص) باقی نگذارند در مقابل اصحاب نیز تلاش کردند آثار باقی مانده را پنهان کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) در دوران حیات مبارکشان با ایجاد نهضت سوادآموزی بسیاری از مسلمانان را باسواد کردند برهمین اساس مسلمانان به نگارش قرآن کریم و کلام پیامبر(ص) پرداختند که پس از رحلت رسول خدا بسیاری از کتابها که به دست مسلمانان به قلم تحریر درآمده بود در دیگهای بزرگ آبجوش و یا آتش افکنده و سوزانده شدند.

آیت الله جاودان در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین امتحان امت رسول خدا پس از رحلت ایشان رخ داد، گفت: خاندان رسول خدا از دیگر یادگاران باقی مانده از پیامبر(ص) بودند که دشمنان اسلام یکی پس از دیگری آنان را به شهادت رساندند تا اثری از آثار پیامبر(ص) باقی نماند.

وی ادامه داد: مسلمانان در دوران حیات امام سجاد(ع) چیزی در دست نداشتند چرا که معاویه با ایجاد یک مجموعه انسانی هرچه را که اراده می‌کرد توسط این مجموعه خریداری شده به نام اسلام به خورد مسلمانان می‌داد.

استاد حوزه علیمه اضافه کرد: اسلام در این دوران پر از دروغ‌هایی شد که معاویه بنا کرده بود بنابراین کاری که امام سجا(ع) در آن جامعه بحران زده انجام دادند همانند یک معجزه در ترویج و تبلیغ اسلام بود. ایشان با خریداری بیش از هزار برده طی 35 سال آنان را تربیت کرده و مبانی اسلام را به آنان می‌آموخت و سپس آنان را با سرمایه مالی و اعتقادی آزاد می‌کردند.

آیت الله جاودان در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز چیزی که مربوط به سرگذشت آن بردگان باشد در دست نیست اما گاهی بیان می‌شود بزرگترین شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) از نوادگان همان بردگان هستند علم شاگردان امام صادق(ع) مانند زراره امروز برابر با 5 مرجع تقلید اعلم است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات