۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۹۸۲۶
امام جمعه شهرری:

ترویج نماز راهکاری برای از بین بردن مفاسد اخلاقی در جامعه است

امام جمعه شهرری با تاکید براینکه ترویج نماز راهکاری برای نابودی مفاسد اخلاقی در جامعه است، گفت: برای ترویج نماز در مدارس باید انگیزه لازم در بین دانش آموزان ایجاد شود و این مهم با تبیین اهمیت این فریضه الهی میسر می‌شود.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان ری که با موضوع آموزش احکام و اقامه نماز جماعت در مدارس در فرمانداری شهرری برگزار شد، گفت: جایگاه رفیع نماز در فرهنگ عاشورا مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز اولویت نخست امام حسین(ع) در واقعه کربلا بود، ابراز کرد: نماز ظهر عاشورا دارای دوجنبه است نخست اینکه ائمه اطهار(ع) اقامه کنندگان نماز هستند و دیگر آن که اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا که سخترین و دشوارترین عرصه برای حضرت و یاران باوفایش بود از نماز اول وقت چشم پوشی نکردند و این فریضه الهی را به جای آورند.

امام جمعه شهرری با استناد به حدیثی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند:«نماز را به پادارید حتی اگر برسر نیزه بودید»، اظهار داشت: تنها کسی که به این حدیث عمل کرد امام حسین(ع) بودند.

وی ادامه داد: اگر امروز نماز اقامه می‌شود به برکت ایثار و از خود گذشتگی شهدای کربلاست.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید براینکه ترویج نماز راهکاری برای نابودی مفاسد اخلاقی در جامعه است، تصریح کرد: نماز سدی عظیم در برابر منکرات جامعه است و انسان را از آلوده شدن به گناه باز می‌دارد.

امام جمعه شهرری در پایان خاطر نشان کرد: برای ترویج نماز در مدارس باید انگیزه لازم در بین دانش آموزان ایجاد شود و این مهم با تبیین اهمیت این فریضه الهی میسر می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات