۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۲۸۹۴۵
آیت الله طبرسی:

هدف از استقلال کردستان عراق ایجاد آشوب جدید در منطقه است

نماینده ولی فقیه در مازندارن با بیان اینکه بارزانی دست نشانده آمریکا و اسرائیل است، گفت: تنها هدف آنان از ایجاد همه پرسی برای استقلال کردستان ایجاد آشوب در مرزهای ایران، ترکیه، عراق و سوریه است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: حماسه عاشورا روز به روز در حال گسترش است و امروز در نقطه ای از تاریخ قرار داریم که تجلی عظمت سید و سالار شهیدان به رخ جهانیان کشیده شده است.

وی عاشورا را عامل اصلی بقا و جاودانگی عاشورا دانست و افزود: تقوا و تعهد در روز عاشورا عامل اصلی استمرار نهضت عاشورا بود و نتیجه کلاس عاشورا عاشورایی بودن است که امروز در جوانانی چون شهید عزیز حججی تجلی کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره اینکه قیام‌ها و انقلاب‌ها و نهضت‌ها در هر عصری عمر کوتاهی داشتند خاطر نشان کرد: جاودانگی قیام سید الشهدا(ع)  الهی بودن این حرکت به کمک انسانهای خالصی چون حبیب ها و زهیر ها بود که همواره سر به راه ولی فدا کردند.

آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه از آموزه های بزرگ قیام عاشورا برپایی نماز بوده است، گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا در اول وقت باید مورد توجه عزاداران حسینی قرار گیرد.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه استکبار جهانی در جامعه امروز فرقی با یزید عصر سیدالشهدا ندارد، افزود: ترامپ رییس جمهور احمق ایالات متحده همان یزید است که امروز بر عده ای حکومت می کند و شهادت امثال شهید حججی ها سیلی بزرگی بر دهان استکبار است.

وی با اشاره به تشییع پیکر باشکوه شهید حججی در کشور ادامه داد: روح حسینی همواره در ایران زنده است، آنها خیال می‌کنند فرزندان در گهواره خمینی را با نفوذهای فرهنگی در شبکه های اجتماعی می توانند به ابتذال بکشند، اما این روحیه حسین(ع) است که در مکتب خودش حججی ها را تربیت می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: بارزانی دست نشانده آمریکا است و هدف دشمنان ایجاد آشوب در مرزهای عراق، ایران، سوریه و ترکیه است.

آیت الله طبرسی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی ایران وقتی دیدند داعش در حال سقوط است بحث اقلیم کردستان را پیش آوردند و بارزانی که دست نشانده آمریکا است پرچم رژیم صهیونیستی را در آنجا اهتزار درآورد و تنها هدف آنان این است که در مرز عراق، سوریه، ترکیه و ایران شورش و آشوب جدیدی ایجاد کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات