۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۷۱۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

برنامه‌های ماه محرم روحانی‌محور باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید برنامه‌های عزاداری ماه محرم بیش از آنکه مداح محور باشند روحانی محور بوده تا مردم از سخنرانی روحانیان آگاه بهره بیشتری ببرند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان، اظهار کرد: روحانیت پیش‌گام و پیش‌قراول هدایت فکری و معنوی جامعه اسلامی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: جهل علمی و جهالت عملی را از جلوی راه برداشتن و فضل عملی و فضیلت عملی را در بین مردم تبلیغ کردن از وظایف مبلغان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید باورهایمان را به عمل بارور کنیم، گفت: بنا به فرموده امام علی (ع) امر به معروف هم لازم است و نباید تنها به منبر رفتن اکتفا کنیم.

وی با بیان اینکه مبلغ باید سرتاپایش تسلیم در برابر فرمان‌های الهی باشد، افزود: وظیفه ما خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن است؛ چراکه برای تأثیرگذاری محتوا و قالب تبلیغ باید زیبا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی خطاب به روحانیان مبلغ، اظهار کرد: در منبر ارزش‌ها را گفته و کمتر از زشتی‌های جامعه سخن بگوییم و مردم را امیدوار کنیم.

وی با اشاره به همزمانی دهه نخست ماه محرم با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، افزود: سوژه‌های دفاع مقدس را با کربلا عجین کرده و از آنها در منابر و مجالس حسینی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش ویژه روحانیان مبلغ در برگزاری هر چه‌بهتر برنامه‌های عزاداری ماه محرم، تصریح کرد: روحانیان باید تلاش کنند تا در مراسم عزاداری ماه محرم، شور حسینی با شعور حسینی و اسلامی توأم شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: روحانیان مبلغ باید در محافل و مجالس عزاداری درزمینهٔ اهداف و دلایل قیام امام حسین(ع) روشن گری کرده و مردم و عزاداران را با فلسفه قیام عاشورا بیشتر آشنا کنند.

وی تأکید کرد: باید برنامه‌های عزاداری ماه محرم بیش از آنکه مداح محور باشند روحانی محور بوده تا مردم از سخنرانی روحانیان آگاه بهره بیشتری ببرند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات