۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۷۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

مشارکت هزار و ۴۰۰ روحانی و ۸۰۰ مداح در مراسم محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال در هزار و ۶۸ هیأت مذهبی و ۹۶۹ باب مسجد با همکاری بیش از هزار و ۴۰۰ روحانی مبلغ و ۸۰۰ مداح اهل بیت(ع) در حال برگزاری است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در بازدید از هیئات مذهبی، با ابراز رضایت از برگزاری مناسب و کیفی برنامه‌های عزاداری ماه محرم در استان، اظهار کرد: تمام تمهیدات برای برگزاری پرشور و شعور مراسم این ایام اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن ماه محرم، همایش طلایه‌داران تبلیغ با شرکت روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان در بجنورد برگزار شد، افزود: این همایش آموزشی توجیهی به‌منظور افزایش آمادگی و ارائه سرفصل‌های تبلیغی به روحانیون اعزامی به مساجد استان در ماه محرم برنامه‌ریزی و اجرا شد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در ماه محرم امسال بیش از ۹۰۰ روحانی مبلغ و مبلغه از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شدند و افزون بر این 500 روحانی مستقر و امام جماعت دیگر هم در برنامه‌های این ایام مشارکت می‌کنند، اضافه کرد: همایش طلایه‌داران تبلیغ با شرکت تمامی روحانیون اعزامی در مجتمع لاله بجنورد برگزار شد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با بیان اینکه همایش مزبور به‌منظور آماده‌سازی، ارائه سرفصل‌های آموزشی به مبلغان، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اعتقادی و اجتماعی مردم، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیون و تجدید روحیه مبلغان اعزامی برگزار شد، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری این همایش، اعزام روحانیون مبلغ به مساجد شهری و روستایی برای هدایت و مدیریت برنامه‌های عزاداری شهادت سیدالشهدا (ع) آغاز شد.

وی برپایی تکایا و خیمه‌های عزاداری، سیاه‌پوش کردن مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهرستان‌ها با هدف تبیین ابعاد مختلف حماسه عاشورا، گردهمایی توجیهی هیئات مذهبی، برپایی حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، ایستگاه پاسخ‌گویی به شبهات دینی، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری، قیام امام حسین (ع) و غیره را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه محرم امسال ذکر کرد.

حجت‌الاسلام خادمی اعزام مداح به محافل عزاداری، برگزاری همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر، گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی و اصناف، اجتماع بزرگ یک‌روزه هیئات مذهبی استان، برگزاری سخنرانی‌ها، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت با شرکت عزاداران حسینی در مساجد، برپایی نمایشگاه حسینی و غیره را برخی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این راستا برشمرد.

وی اضافه کرد: همچنین سرکشی از هیئات مذهبی و عزاداری به همراه مسؤولان ارشد سیاسی و متولیان مذهبی استان، تجمع بزرگ عزاداران حسینی در مرکز خراسان شمالی و مراکز شهرستان‌های تابع و دسته روی هماهنگ هیئات مذهبی از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای محرم امسال پیش‌بینی و هماهنگی شده است.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی اجتماع عظیم عزاداران حسینی در مرکز استان خراسان شمالی روز یازدهم محرم در مقابل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در هزار و ۶۸ هیأت مذهبی و ۹۶۹ باب مسجد با همکاری بیش از هزار و 400 روحانی مبلغ و ۸۰۰ مداح اهل بیت (ع) در حال برگزاری است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات