۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۲۶۶۶۵
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:

هیأت‌های مذهبی به روایتگری دفاع مقدس بپردازند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب محدود به مرزهای جغرافیای کشور نبوده بلکه انقلابی است برای دفاع از ارزش‌های انسانی و حمایت از تمام محرومان و مستضعفان جهان.
سردار شیروانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار ابوالفضل شیروانیان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم تا 5 سال آینده، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برخاسته از مکتب عاشورا و فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) است.

 انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی کشور نیست

سردار شیروانیان در ادامه افزود: نیرمهای مسلح در دوران دفاع مقدس از هیچ جانفشانی و ایثاری فروگذار نکردند، شهادت، اسارت و جانبازی خدماتی است که نیروهای مسلح برای انقلاب اسلامی و دفاع از وطن انجام دادند، نیروهای مسلح بهترین جوانان و نوجوانان خود را تقدیم کردند.

وی الگو برداری و تأسی از حضرت زینب(س) برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را تکلیف همگانی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب محدود به مرزهای جغرافیای کشور نبوده است بلکه انقلابی است برای دفاع از ارزش‌های انسانی و حمایت از تمام محرومین و مستضعفین جهان که باید به خوبی در راستای ترویج و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم و آرمان‌های آن را بیش از پیش به گوش جهانیان برسانیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، با تأکید بر وظیفه مسؤولان و مدیران بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و ایام محرم و فعالیت هیأت‌های مذهبی در این ایام، قرار شده است تا هیأت‌های مذهبی بخشی از زمان خود را به روایتگری دفاع مقدس اختصاص دهند.

 بیش از هفتاد کشور علیه کشور ما در جنگ تحمیلی ورود پیدا کردند

سردار شیروانیان با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی بیش از هفتاد کشور با کشور ما در جنگ بودند و تمام قدرت‌های جهان علیه ما وارد جنگ شدند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا به خوبی و به درستی فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ترویج دهیم، امسال با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، شعار هفته دفاع مقدس «من انقلابی هستم» خواهد بود.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای جلوگیری از ترویج فرهنگ دفاع مقدس و حماسه آفرینی‌های آن، افزود: اگر چه دشمنان دستاوردهایی در این زمینه داشته‌اند اما به زودی در ایران، عراق، سوریه و لبنان جشن بزرگ حماسه دفاع برگزار خواهیم کرد و به دنیا نشان خواهیم داد دشمنان در توطئه‌های خود شکست خورده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، معنویت و توکل بر خداوند را از درس‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دشمن شناسی و دشمن ستیزی از دیگر درس‌هایی است که از دوران دفاع مقدس کسب کرده‌ایم، از جنگ تحمیلی درس وحدت برای رسیدن به پیروزی و حفظ اقتدار و عزت گرفتیم، اگر چه ناگفته‌ها و درس‌های بسیاری از جنگ تحمیلی وجود دارد.

 از هنر در معرفی دفاع مقدس استفاده شود

سردار شیروانیان با تأکید بر لزوم معرفی مبانی اخلاقی در دفاع مقدس با استفاده از ابزارهای هنری و صحیح، اظهار کرد: اخلاق در جنگ تحمیلی مسأله اخلاق ویژگی خاصی داشت، لازم است این موضوع به درستی برای جامعه به ویژه جوانان تبیین گردد.

وی با اشاره به عدم تأمین منابع مالی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این باغ موزه قرار بوده است در دهه هفتاد ساخته شود، اما اکنون در دهه 90 هنوز نخستین فاز ان هم تکمیل نشده است و وعده‌هایی هم که داده شده بود محقق نشده است و صبر و طاقت مردم برای احداث این باغ موزه تمام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، با اشاره به برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: یادواره شهدا در بیش از 120 نقطه استان برگزار خواهد شد همچنین روز 31 شهریور ماه سپاه صاحب الزمان استان اصفهان مسؤول برگزاری رژه نیروهای مسلح خواهد بود . نمایشگاه هفته دفاع مقدس با محوریت فرهنگ عاشورا در میدان امام خمینی اصفهان برپا خواهد شد./1304/پ202/ب1

ارسال نظرات