۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۵۲۶۵۱۱
حجت الاسلام علوی تهرانی:

اخلاق نیک در مومنان عامل تداوم بندگی خداوند است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: اخلاق نیک در وجود مومنان سبب می‌شود که آنها در سختی‌ها و رنج‌های روزگار بتوانند بندگی الهی را تداوم دهند.
حجت الاسلام علوی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی استاد سطح عالی حوزه علمیه، شامگاه یک شنبه 26 شهریور در نخستین جلسه درس اخلاق آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق(ع) که به همت هیات شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بهشت را برای مومنان قرار داده است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به مومنان وعده داده است که آنها را بهترین منازل بهشت ساکن کند در حالیکه جاودانه خواهند بود و خشنودی خداوند را هم خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی خصوصیات مومنان؛ عنوان کرد: مومن واقعی هرگز بخل یا بداخلاقی ندارد در کنار اخلاق نیک به انجام واجبات می‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین‌ علوی تهرانی با اشاره به عبادت شش هزار ساله ابلیس، بیان داشت: صرف عبادت بدون وجود اخلاق نیک انسان را به جایی نمی‌رساند کما اینکه شیطان با وجود عبادت شش هزار ساله به علت کبر در نهایت از بارگاه خداوند رانده شد.

وی با بیان اینکه اخلاق زیرساخت نماز و روزه است، اظهار داشت: اخلاق نیک در وجود مومنان سبب می‌شود که آنها در سختی‌ها و رنج‌های روزگار بتوانند بندگی الهی را تداوم دهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از سوره هود، ابراز کرد: انسان بداخلاق اختیار خود را به دست شیطان می‌دهد که در نهایت او را دچار عذاب الهی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه اخلاق در شیعه و صوفیه با هم تفاوت دارد، عنوان کرد: اخلاق در شیعه برای تهذیب نفس واما در تصوف برای تقویت نفس است، تهذیب نفس سبب می‌شود انسان با کسب معرفت به مسیر درست هدایت شود./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات