۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۲۶۰۶۴
در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار؛

تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه تهران برگزار شد

تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه تهران در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.
تجمع طلاب تجمع طلاب تجمع طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه تهران صبح امروز شنبه در اعتراض به کشتار مسلمانان میانمار مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.


حجت الاسلام رحیمی صادق رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هدف برگزاری این تجمع اعتراض آمیز، گفت: دفاع از مظلومان به طور عام و مسلمانان به طور خاص وظیفه تمامی مسلمانان است. ام القرای جهان اسلام نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به تعبیر مقام معظم رهبری امروز ایران اسلامی پناهگاه تمام مظلومان عالم است و برهمین اساس جمهوری اسلامی باید این جایگاه را برای خویش حفظ کند.

وی افزود: طبیعی است حوزه های علمیه و طلاب که منادی و رساننده کلمات نورانی اهل بیت و پیامبر اسلام(ص) هستند، پیامبری که فرمودند؛ هرکس ندای مظلومیت یک مظلوم را هرچند اینکه مسلمان نباشد در گوشه ای از عالم بشنود و جوابش را ندهد مسلمان نیست«وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ».

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما پیرو امیرمومنان(ع) هستیم که فرمودند؛ شنیده‌ام در شهری خلخال از پای یک زن یهودی درآورند و اگر شخصی به خاطر این مظلومیت و قربت دق کند و بمیرد من او را ملامت نمی کنم. امروز آنچه در میانمار می بینیم در مقابل همه سازمان های مدعی حقوق بشر درحال رخ دادن است و متاسفانه آنان کاری نمی کنند. زنان و مردان مسلمان به اتش کشیده می شوند، خانه هایشان ویران شده و کشته می‌شوند.

وی افزود: حوزه علمیه تهران کمترین وظیفه خود را این احساس کرد که بخشی از طلاب و اساتید در این محل حضور یافته، اعلان موضع کرده و مظلومیت مردم میانمار را بازگو کنند و ندای مظلومیت آنان را سر دهند.

حجت الاسلام رحیمی صادق با بیان اینکه قطعا این فریادها اثرگذار است، تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید رسالت خویش را انجام دهند و ما به طور خاص از مسؤولان، سران قوا، مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور و وزیرخارجه که دارای ظرفیت های عظیم هستند می خواهیم به وظیفه اسلامی خویش عمل کنند و از همه ظرفیت ها استفاده شود تا هرچه زودتر مقابل این ظلم و نسل کشی گرفته شود./811/پ202/ب1

ارسال نظرات