۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۲۵۹۰۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برپایی جلسه اخلاق اسلامی در دفتر آیت الله جوادی آملی در تبریز، آغاز به کار مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم، اعطای نشان شهریار به ۶ برگزیده بین‌المللی و برگزاری یادواره ۲۸۹ زن شهید آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  تبریز، جلسه هفتگی اخلاق اسلامی به همت موسسه میراث شیعه تبریز روزهای چهارشنبه در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در تبریز برگزار می شود. این جلسه با حضور حجت الاسلام حاج شیخ میرزا جواد بنابی از ساعت ۱۱:۳۰دقیقه روزهای چهارشنبه دایر می شود.
همچنین این موسسه اقدام به برگزاری جلسه هفتگی شرح احادیث اصول کافی و کلاس نجوم اسلامی مقدماتی و کلاس قانونچه (آشنایی با طب سنتی) کرده است. این موسسه در جهت تشویق طلاب به حفظ قرآن، از طلاب و فضلای حافظ قرآن تجلیل می کند، این موسسه به طلاب و فضلای حافظ که اقدام به حفظ قرآن کنند، برای هر جزء حفظ قرآن جایزه نقدی و غیرنقدی اهدا می کند.


آغاز به کار مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم در تبریز
حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف کشور در خصوص فعالیت‌های قرآنی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ارتباط مستمر و سازنده با موسسات و شخصیت‌های قرآنی زمینه‌ی بسط فعالیت‌های قرآنی در استان را فراهم نموده است. مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم جزو مطالبات و انتظاراتی بود که از اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی داشتیم که هم اکنون محقق شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با توجه به اینکه مرکز آموزش مجازی پیش از این فقط در قم با ظرفیت محدودی فعالیت داشت ظی ابلاغی تصمیم بر این شد که مراکز مجازی در سایر استان‌ها نیز به وجود آید. پانزدهمین مرکز مجازی کشور در تبریز آغاز به کار کرد و هدف از توسعه این مراکز در راستای سیاست تمرکز زدایی و ایجاد مراکز در هر کدام از استان ها و پاسخ‌گویی به نیاز بالای مردم بوده است.
گفتنی است، بر اساس ابلاغیه سازمان در سال جاری باید در هر استان ده موقوفه جدید قرآنی به وجود آید و حداقل در پایان سال 310 موقوفه قرآنی را ایجاد کنیم.


اعطای نشان شهریار به 6 برگزیده بین‌المللی
احمد فرشبافیان، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان‌شرقی دانشگاه تبریز از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در تبریز خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره همزمان با سالگرد رحلت استاد شهریار در ۲۷ شهریورماه از ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این جشنواره به ۶ نفر نشان شهریار اعطاء خواهد شد و از 2 نفر دیگر تقدیر به عمل خواهد آمد، افزود: افراد منتخب از کشورهای جمهوری نخجوان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان و ایران هستند.
مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات آذربایجان‌شرقی دانشگاه تبریز، معیار انتخاب افراد برای اعطای نشان شهریار را جنبه‌های علمی و فرهنگی مطرح کرد و افزود: این رویه در سال گذشته فقط روی ملاک علمی قرار داشت که امسال با تغییر رویکرد به جنبه فرهنگی نیز توجه شده است. افراد منتخب برای اخذ نشان شهریار جزو فعالان علمی و فرهنگی برای تبادلات بین کشوری هستند.
مدیر گروه زبان و ادبیات ترکی آذری در دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: سومین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار با حضور مدال‌گیران سال گذشته جشنواره، سفرای ایران در کشورهای همسایه، رایزنان فرهنگی، اساتید دانشگاهی و سایران برگزار خواهد شد. شعار امسال جشنواره نشان فرهنگی شهریار دیپلماسی علمی و فرهنگی مدون دیپلماسی سیاسی انتخاب شده است.


برگزاری یادواره ۲۸۹ زن شهید آذربایجان‌شرقی 
پروین اشراقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هم اندیشی برنامه‌های هفته دفاع مقدس با اشاره به جایگاه ویژه زنان در هشت سال جنگ تحمیلی؛ اظهار داشت: با رشادت ها و از خودگذشتگی‌های زنان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس؛ فرزندان این سرزمین با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل عاشورایی دیگر رقم زدند.
وی از برگزاری نخستین یادواره ۲۸۹ زن شهید آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: همانگونه که زنان در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشتند؛ امروز نیز در زمینه توسعه استان حضوری فعال دارند‌. زنان ایرانی همچنان که در چهار دهه از تاریخ انقلاب اسلامی وظیفه خطیری در تحقق اهداف نظام بر عهده داشته‌اند در دوران جدید انقلاب نیز باید نقش‌آفرینی کنند./935/پ
۲۰۴/ب۱

 

ارسال نظرات