۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۲۴۴۳۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

انتخاب سرپرست برای استانداری آذربایجان‌شرقی، افتتاح شبکه مجازی حفظ قرآن کریم، آغاز اکران فیلم‌های ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز و یادواره شهدای آبروی محله در بخشایش از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، وزیر کشور با صدور حکمی، سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی را تعیین کرد. در حکم صادر شده از سوی وزیر کشور، سعید شبستری‌خیابانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست این استانداری منصوب شد.

گفتنی است، روز گذشته در پی استعفای علی‌اصغر احمدی، اسماعیل جبارزاده که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سمت استانداری آذربایجان‌شرقی را بر عهده داشت با حکم وزیر کشور به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور منصوب شد.

افتتاح شبکه مجازی حفظ قرآن کریم در آذربایجان شرقی 
شبکه مجازی حفظ قرآن کریم در آذربایجان شرقی با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح خواهد شد. علاقه مندانی که مایل به حفظ قرآن هستند، ولی به هر دلیلی فرصت حضور در کلاس ها را ندارند از طریق تماس تلفنی و عضویت در سامانه می توانند در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کنند.

آذربایجان شرقی پنجمین استانی است که به این شبکه تجهیز شده است، این طرح به محوریت شهر قم می باشد که آذربایجان شرقی به عنوان پنجمین استان از این شبکه بهره مند خواهد شد.
گفتنی است، آیین افتتاح شبکه مجازی حفظ قرآن کریم روز چهارشنبه ۲۲ شهریور در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولین موسسات قرآنی برگزار خواهد شد.

آغاز اکران فیلم‌های ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز
ناصر منوچهری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرند گفت: سه فیلم از فیلم‌های ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ازامروز در سالن سینمای فرهنگ شهرستان مرند اکران می‌شود. بخش تجسمی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز با حضور آثاری از ۴۸ کشور همچون چین، مکزیک، فرانسه، روسیه و ... در رشته‌های عکس، پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور، هنرهای مفهمومی به اجرا درآید.

وی افزود: با استفاده از ابزار هنر از جمله سینما و فیلم بهتر از هر روشی می‌توان مردم را با مسائل و مشکلات محیط زیست آشنا کرد و قطعاً این جشنواره می‌تواند اثرات مثبتی بر روی آموزش و بالا بردن درک محیط زیستی مردم بگذارد. هدف اصلی این جشنواره آگاه سازی مردم با تمام مسائل خاک، آب، زباله‌ها و حیات وحش است تا دیدگاه‌ آنها نسبت به محیط زیست تغییر کرده و بیش از پیش وارد میدان شوند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مرند یادآور شد: بعد از شهر تبریز، مرند تنها شهرستان در استان است که میزبان ششمین جشنواره فیلم سبز خواهد بود و اکران این فیلم‌ها که به صورت رایگان انجام می‌شود از امروز تا روز پنج‌شنبه و هر روز یک سانس اکران خواهد شد.

یادواره شهدای آبروی محله در بخشایش
سرهنگ الیاس گل محمدزاده، معاون هماهنگ ‌کننده فرمانده سپاه عاشورا در یادواره شهدای آبروی محله و رونمایی از نماد مقاومت شهدای گمنام شهر بخشایش در شهرستان هریس گفت: گسترش ناامنی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در داخل کشور از جمله برنامه های نظام سلطه و آمریکای جنایت کار است تا بدین طریق جمهوری اسلامی را با چالش مواجه کند.

وی افزود: اکنون دشمنان اسلام و انقلاب قصد دارند از طریق مذاکرات بر کشور اسلامی و علوی نفوذ کنند که در این زمینه همه آحاد مردم و مسوولان باید هوشیار بوده و متوجه کارهای دشمن باشند. دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکای خبیث به دنبال حذف توسعه علمی و روحیه انقلابی و بسیجی مردم ایران است، اما با مقاومت و حضور در صحنه ملت با بصیرت، برنامه های شوم و از پیش تعیین شده آنها نقش بر آب خواهد شد.

گل محمدزاده ادامه داد: هدف آنها که خودشان نیز اعتراف کرده اند، براندازی نظام بود و نباید به رابطه داشتن با چنین کشوری خوشبین بود. وظیفه بسیجیان در این شرایط حساس، افزایش بصیرت و دشمن شناسی است تا با این کار بتوان اهداف دشمن را خنثی کرد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات