۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۲۴۲۷۹
مدیر مدرسه علمیه خواهران الیگودرز خبر داد؛

پذیرش ۳۵ طلبه نو ورود در مدرسه علمیه خواهران الیگودرز

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز با اشاره به اینکه پس از مراحل پذیرش ۳۵ طلبه نو ورود جذب این مدرسه شدند، گفت: طلاب پذیرفته شده به صورت حضوری و پاره وقت سال تحصیلی جدید را در حوزه خواهران الیگودرز آغاز می کنند.
خواهران طلبه

ربابه نجفی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: این مدرسه علمیه از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در سطح دو مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به تحصیل 100 طلبه خواهر در مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز افزود: برخی از طلاب فارغ التحصیل شده و در راستای سال تحصیلی جدید ورودی های جدید نیز پذیرش شده است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز به نحوه پذیرش طلاب در مدارس علمیه اشاره و عنوان کرد: بر اساس ظرفیت مدرسه که شامل شرایط فیزیکی و آموزشی می شود، امسال 35 طلبه نو ورود در سطح دو از بین داوطلبان این شهرستان پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب پذیرفته شده به مناسبت سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه خواهران الیگودرز به صورت حضوری و پاره وقت مشغول به تحصیل می شوند و در کنار دیگر طلاب این مدرسه دروس حوزوی را فرا می گیرند.

نجفی در ادامه با اشاره به فعالیت 13 نفر از اساتید حوزه در مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز عنوان داشت: اساتید این حوزه بومی هستند و در حوزه اساتید به دلیل بومی بودن مشکلی وجود ندارد زیرا اساتید بومی با آداب و رسوم شهرستان، اخلاق طلاب و قوانین حوزه خواهران الیگودرز به خوبی آشنا هستند.

وی در ادامه تحصیل در حوزه را فرصتی مغتنم دانست و گفت: طلاب باید در جهت کسب علوم دینی و رسیدن به فضائل اخلاقی نهایت استفاده را ببرند، از امکانات حوزه در این راستا بهره مند شوند و اساتید حوزه را الگوی خود در راه علم و اخلاق قرار دهند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) الیگودرز تهذیب را مهم تر از تحصیل دانست و افزود: اخلاق پایه و اساس موفقیت طلبه در مسیر طلبگی است و این مهم به عنوان یک اصل باید مورد توجه طلاب نو ورود شود و برای تحصیل در حوزه هر روز هدف خود را پر رنگ تر کنند چراکه داشتن هدف انگیزه تحصیل آنان را بیشتر می شود.

وی با تأکید بر اینکه پذیرفته شدگان باید فرصت ها را قدر بدانند و با نهایت استفاده از این فرصتهایی که در حوزه در اختیار دارند در جهت رشد و ترقی علمی و اخلاقی گام بردارند و در مسیر طلبگی با تکیه بر  پایه های علمی قوی بتوانند فراز و نشیب های سر راه خود را به خوبی بگذرانند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات