۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۲۳۷۶۴
استاد حوزه:

ایمان به وحدانیت خدا و رسالت انبیاء در گرو پذیرش ولایت امیرالمؤمنین است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عید غدیر عید اتصال به امیرالمؤمنان(ع) و حبل الله المتین در زمین است، گفت: امام رضا(ع) می فرمایند هرکس ولایت امام علی(ع) را نپذیرد به وحدانیت خدا و ایمان به رسالت نرسیده است.
امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی قمی، استاد حوزه علمیه قم امروز در همایش غدیریه که در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در منزلت غدیر گفت: امام صادق(ع در حدیثی در این زمینه می فرمایند«روز غدير خم عيد بزرگ خداست، خدا پيامبرى مبعوث نکرده، مگر اينکه اين روز را عيد گرفته و عظمت آن را شناخته و نام اين روز در آسمان، روز عهد و پيمان و در زمين، روز پيمان محکم و حضور همگانى است».

وی افزود: همچنین از امام صادق(ع) پرسش شد آيا مؤمنان غير از عيد فطر و قربان و جمعه عيد ديگرى دارند که امام صادق(ع) فرمودند« آرى، آنان عيد بزرگتر از اينها هم دارند و آن روزى است که اميرالمؤمنين(ع) در غدير خم بالا برده شد و رسول خدا مساله ولايت را بر گردن زنان و مردان قرار داد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت رسول(ص) در روز عید غدیر زمانی که امامت امام علی(ع) را به مردم اعلام کردند دست ایشان را تا جایی بالا بردند که پاهای امام علی(ع) به زانوی رسول خدا(ص) رسید و علت این رفتار حضرت این بود که همگان امام علی(ع)ر ا ببینند و در مورد امامت ایشان جایی برای شبهه باقی نماند.

حجت الاسلام رضایی قمی تصریح کرد: پس از اعلام امت امام علی(ع) زن و مرد با ایشان بعیت کردند و این موضوع نشان می دهد که غدیر عید تجدید بیعت است و این تجدید بیعت تنها به مردان اختصاص ندارد.

وی با اشاره به این که بعیت با امام علی(ع) و ائمه معصوم تنها به غدیر اختصاص ندارد، افزود: امروز ما باید با امام علی(ع) و امام زمان(عج) تجدید بیعت کنیم و این تجدید بیعت با تلاش برای شناخت الهی، کسب معرفت به سیره و مقام اهل بیت و بیعت به پاسداری و پایبندی به دین محقق نمی شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عید غدیر عید اتصال به امیرالمؤمنان(ع) و حبل الله المتین در زمین است و امام رضا(ع) می فرمایند هرکس ولایت امام علی(ع) را نپذیرد به وحدانیت در دین و ایمان به رسالت نرسیده است و دینش ناکامل و نا تمام است.

حجت الاسلام رضایی قمی یادآور شد: خواندن دعای ندبه، بستن عقد اخوت و عیدی دادن و نماز خواندن از جمله اعمال مستحبی عید غدیر است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات