۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۶۰۰
همزمان با مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه؛

مجله اقراء ویژه معرفی و تکریم شخصیت قرآنی آیت الله قریشی منتشر شد

به مناسبت برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، مجله اقراء ویژه معرفی و تکریم شخصیت قرآنی ایت الله قریشی منتشر شد.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه از 11 شهریور ماه میزبان نخبگان قرآنی کشور در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

شهر ارومیه که از سالیان دور به برکت وجود چهرهای قرآنی در سطح کشور معروف بوده، در سالهای اخیر نیز در سایه درخشش قاریان و حافظان  این شهر در رقابت های ملی و بین المللی به قطب قرآن شهرت یافته است.

میزبانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم فرصتی را فراهم کرد که به منظور شناساندن ظرفیت های قرآنی استان  آذربایجان غریی در بعد ملی، در رابطه با معرفی شخصیت عالم ربانی و مفسر بزرگ قرآن کریم آیت الله قریشی اقدام شود.

چاپ مجله اقراء ویژه معرفی و تکریم شخصیت قرآنی ایت الله قریشی از جمله این اقدامات است که به همت ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی و با همکاری سرپرستی خبرگزاری رسا در استان آذربایجان غربی انجام شد.

در این مجله که در دو هزار نسخه به چاپ رسیده است، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاندار آذربایجان غربی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و همچنین دبیر ستاد برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در پیام هایی جداگانه ضمن اشاره به جایگاه علمی و دینی آیت الله قریشی، از بیش از نیم قرن مجاهدت این قرآن پژوه ملی قدردانی شده است.

در بخش دیگری از این مجله آیت الله قریشی در گفت و گویی به زندگی علمی خود پرداخته و در ادامه  به خصوصیات اخلاقی آیت الله قریشی از زبان فرزندش حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی اشاره شده است.

بررسی شخصیت قرآنی آیت الله قریشی و اهمیت تألیفات این عالم فرزانه در گفت و گو با نویسندگان و پژوهشگران دینی و قرآنی کشور از دیگر محور های این مجله است.

قسمتی از مجله اقراء به معرفی تألیفات آیت الله قریشی اختصاص یافته و در پایان با بهره گیری از عکس های قدیمی، فعالیت های دینی ، اجتماعی و سیاسی آیت الله قریشی به تصویر کشیده شده است.

مجله اقراء ویژه معرفی و تکریم شخصیت قرآنی آیت الله قریشی، در غرفه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در مجموعه نمایشگاهی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه به بازدیدکنندگان عرضه شده و همچنین در اختیار متسابقین این دوره از مسابقات قرار گرفته است.

گفتنی است، در اختتامیه چهلمین دوره از مسابقات جمهوری اسلامی ایران در بخش برادران که روز شنبه در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می شود، از بیش از نیم قرن مجاهدت قرآنی آیت الله قریشی تجلیل شده و مجله اقراء در بین حاضرین توزیع می شود./۹۳۶/۲۰۲/ح

 

ارسال نظرات