۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۲۳۴۷۰

امام جمعه ارومیه خواستار حضور مدیران و مسؤولان در مسابقات قرآن شد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی از مدیران ادارات و مسؤولان شهر خواست افزون بر برگزاری مراسماتی به مناسبت عید غدیر در ادارات، در مسابقات سراسری قرآن که در شهر ارومیه در حال برگزاری است حضور داشته باشند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در جلسه اخلاق مدیران که در سالن اجتماعات بانک کشاورزی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه ی ولایت و عید غدیر به شرح ماجرای غدیر پرداخت و گفت: حدود صد و بیست هزار نفر شاهد بودند که پیامبر بزرگوار اسلام به دستور خداوند تبارک و تعالی دست مبارک حضرت علی را گرفتند و بلند کردند و به مردم اعلام کردند که بعد از من علی وصی و جانشین من است.

وی در ادامه با اشاره به خطبه پیامبر در روز غدیر گفت: پیامبر خطبه ای طولانی در روز غدیر خواندند و بعد از آن که حضرت علی را به عنوان ولی و جانشین خود اعلام کردند، مردم دسته دسته با امیرالمومنین بیعت امامت و ولایت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: در عالم اسلام آنچنان که در مورد حدیث و جریان غدیر نقل شده در مورد هیچ حدیث و جریان دیگری نقل نشده است، هیچ جریانی به اندازه حدیث غدیر متواتر نقل نشده است.

وی افزود: مرحوم علامه امینی نام یکصد و ده نفر از صحابه پیامبر را نام برده است که حدیث غدیر و جریان امامت و ولایت حضرت علی را نقل کرده اند.

امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: مسئله امامت و ولایت حضرت علی، مسئله ای است که ادله عقلی و نقلی اعم از آیات قرآن و روایات بر آن ناظر است، اگر جریان ولایت حضرت علی نبود یقیناً باید گفته می شد دین اسلام دین ناقصی است.

وی ادامه داد: تصور کنید که پیامبر بیست و سه سال زحمت کشیدند و مردم را از ذلت به عزت و از بت پرستی نجات دادند و به توحید رساندند، اگر پیامبر راجب به جانشینی خود دستوری نمی دادند و کسی را مشخص نمی کردند، عقل انسان حکم می کرد که دین اسلام نعوذبالله دین ناقصی است.

وی افزود: بر همین اساس است که بعد از جریان غدیر آیه «الْيَوْمَ اكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتى وَرَضيتُ لَكُمُ الْاسْلامَ ديناً» نازل شد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه روایتی از پیامبر در مورد حضرت علی چنین خواند: پیامبر می فرمایند: «خداوند برای برادرم علی فضایلی قرار داده که از لحاظ کثرت قابل شمارش نیست و هر کس فضیلتی از فضایل علی بگوید در حالی که خود به آن فضیلت علی اقرار دارد، خداوند همه گناهان قبلی و فعلی او را می بخشد و هر کس فضیلتی از فضایل علی را بنویسد، مادامی که این نوشته باقی است فرشتگان الهی مدام او را استغفار می نمایند و هر کس به یک فضلیت از فضایل علی گوش دهد، خداوند گناهانی که با گوش انجام داده است خواهد بخشید و هر کس به یک نوشته ای از فضایل علی نگاه کند، خداوند گناهانی که با چشم انجام داده است خواهد بخشید و نگاه به علی و ذکر نام علی عبادت است و خداوند ایمان هیچ بنده ای را قبول نمی کند مگر به ولایت علی اقرار و از دشمنان علی اعلام برائت کند.

وی افزود: این روایت را شیعه و سنی نقل کرده اند به همین خاطر بزرگان کتاب هایی در فضیلت حضرت علی نوشته اند.

استاد اخلاق در پایان به بیان توصیه هایی به مدیران گفت: توصیه ام به مدیران ادارات این است که به مناسبت عید غدیر مراسماتی در ادارات برگزار شود که هم وظیفه ما نسبت به امیرالمومنین است و هم باعث می شود عنایات خداوند شامل حال همه شود.

وی افزود: چهلمین دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم در شهر ارومیه در حال برگزاری است، به مدیران و مسئولین شهر توصیه می کنم که ساعاتی را در این مسابقات حضور داشته باشند که وظیفه خود را نسبت به قرآن کریم ادا کرده باشند./۹۳۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات