۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۲۳۰۰۴
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ایلام:

تحقق مطالبات رهبری از حوزه درگرو روحیه جهادی است

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ایلام گفت: یکی از عوامل مهم در ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه، داشتن روحیه جهادی است که در این راستا باید مشکلات و موانع موجود در مسیر راه پیشرفت را شناسایی کرد و با برنامه ریزی مدون و دقیق در راستای برطرف کردن آنها قدم برداشت.
حوزه خواهران ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، سیده فاطمه موسوی مقدم، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س) ایلام، امروز در جلسه با معاونین و اساتید این مدرسه که به منظور تبادل نظر و رایزنی در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه، داشتن روحیه جهادی است.

وی افزود: باید مشکلات و موانع در مسیر راه پیشرفت را شناسایی کرد و با برنامه ریزی مدون و دقیق برای برطرف کردن آنها قدم برداشت.

موسوی مقدم خاطر نشان کرد: در حوزه علمیه افزون بر نظارت دقیق بر مسائل آموزشی و پژوهشی و ارتقای سطح کیفی آنها باید به بُعد اخلاقی طلاب نیز توجه ویژه شود زیرا اخلاق از توصیه های موکد دین اسلام و بزرگان شریعت است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س) ایلام با اشاره به دیدار طلاب استان تهران با مقام معظم رهبری گفت: یکی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری فعالیت در فضای مجازی است که باید با داشتن برنامه و برگزاری کلاس های آموزشی علاوه بر آموزش استفاده از فضای مجازی، در پاسخگویی به شبهات و تبلیغ دین که رسالت اصلی طلاب است کوشا باشیم.

وی ادامه داد: بحمدالله این مدرسه با همت همه کادر و اساتید خود امروز به یکی از مدارس سطح بالای کشور تبدیل شده است که طلاب آن در مباحثی همچون مقاله نویسی دارای رتبه های برتر کشوری هستند.

موسوی مقدم در ادامه به مباحث فرهنگی در جامعه اشاره کرد، تاکید داشت: نقش بانوان در جامعه بسیار مهم است و امروز نیاز به گسترش دین از هر زمانی بیشتر احساس می شود لذا نقش بانوان طلبه در سطح جامعه انکارناپذیر است.

این مدرس حوزه بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی امروز برای تمام سنین و رده های جامعه برنامه ریزی دارند تا باورهای ناب اسلامی را در میان مردم کم رنگ کرده و از بین ببرند که زنان یکی از اهداف اصلی آنها هستند و با ترویج بی حجابی و بدحجابی تلاش می کنند هویت اصلی زن مسلمان را مخدوش کنند.

وی تصریح کرد: می طلبد حوزه های علمیه خواهران علاوه بر پیگیری مباحث آموزشی و پژوهشی به مسائل فرهنگی نیز اهتمام ویژه ای داشته باشد و با برگزاری مراسمات و کلاس های آموزشی در تبلیغ و ترویج دین سهم بسزایی داشته باشند.

موسوی مقدم در پایان گفت: ان شاء الله با همت پرسنل و اساتید سال تحصیلی جدید را با روحیه جهادی و در راستای منویات و مطالبات رهبری شروع کنیم و مسؤولان نیز عنایت ویژه ای نسبت به مدارس علمیه داشته باشند تا با در دست داشتن امکانات کافی گام مهمی برای تبلیغ دین برداریم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات