۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۵۵۸
دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ولایت منهای نماز و نماز منهای ولایت قابل تفسیر نیست

دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: به نماز اول وقت اهمیت بدهیم و این موضوع را به همه همکاران به‌ویژه مدیران خود نیز یادآور شویم.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در دومین نشست ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری که امروز (۱۲شهریور) در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با تبریک اعیاد قربان و غدیر، گفت: بین این دو عید یک تشابه و یک تفاوت وجود دارد، اینکه هر دوی آن‌ها نماد بندگی، رضا و تسلیم در برابر اوامر الهی هستند مشابهت آن‌ها است و تفاوت آن‌ها نیز در این است که قربان، نماد دل‌کندن از وابستگی‌ها و غدیر، نماد دل‌بستن به وارستگی‌ها است.

وی افزود: اولین امری که در اسلام واجب شد، نماز و آخرین آن‌ها، ولایت است و این دو با هم پیوند وثیقی دارند، به همین خاطر ولایت منهای نماز قابل تفسیر نیست، نماز منهای ولایت نیز قبول و قابل تفسیر نیست.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) ۳۰ مورد سفارش به «معاذ بن جبل» دارد که در یکی از آن‌ها می‌فرمایند "نماز رأس اسلام است، بعد از توحید، هیچ امری مهم‌تر از این فریضه نیست." اضافه کرد: شهید حججی که مایه افتخار دوستان و مایه شکست دشمنان اسلام است طبق اظهار نظر پدر خانمش هر سه وعده نماز یومیه خود را به جماعت در مسجد جامع نجف‌آباد اقامه می‌کرد، این شهید با خدا معامله کرد و جواب اخلاص خود را با مدال افتخارآمیز شهادت دریافت کرد.

ارباب سلیمانی اظهار کرد: حضور و فعالیت ما در این برهه تاریخی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خدمت‌ در منظومه خادمین به نماز، بسیار ارزشمند است و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

وی گفت: نباید اجازه داد توافقات انجام‌شده میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز کشور معطل بماند بلکه باید فراتر از وظایف اداری با روحیه جهادی برای تحقق بندهای مختلف آن‌ها تلاش کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: باید به نماز اول وقت اهمیت بدهیم و این موضوع را به مدیرانی که در مجموعه‌های تحت مدیریت ما قرار دارند، یادآور شویم.
ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف این وزارتخانه، برنامه‌های انجام‌شده و فعالیت‌های پیش روی خود را در حوزه فرهنگ اقامه نماز هرچه زودتر ارایه کنند تا بتوان مطابق آن‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم را برای آینده به عمل آورد.

وی با اشاره به فعالیت‌ برجسته برخی دستگاه‌ها و موسسات در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، گفت: موسسه فرهنگی قرآن و عترت «ریحانه‌النبی (ع)» با همکاری برخی فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اقدامات تحسین‌برانگیزی در حوزه نماز انجام داده است از جمله دوره‌های «شهر من، شهر نماز» با همکاری یک استاد خوشنویس متعهد و متخصص که از فعالان این کانون‌‌ها است در چندین استان کشور برگزار شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: نماز متعلق به همه است و همه باید برای توسعه و ترویج آن کاری فاخر انجام دهیم و به وضعیت موجود راضی نشویم./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات