۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۲۲۵۰۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری نشست «غدیر منادی وحدت در سایه‌ امامت» در اسکو، برگزاری سوگواره عاشورایی «کربلای دمشق»، اقدام خداپسندانه روحانیان سرابی در مناطق زلزله زده شربیان و تکذیب تغییر استاندار آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتان استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو، از برگزاری نشست علمی تخصصی «غدیر منادی وحدت در سایه‌ امامت» خبر داد و اظهار داشت: در راستای تبیین فلسفه‌ غدیر خم و تشریح ابعاد و زوایای این حادثه‌ بزرگ تاریخی و نیز بیان زمینه‌ های ایجاد وحدت در میان فرق بزرگ اسلامی در سایه‌ سار امامت، نخستین نشست علمی تخصصی چهارشنبه ۱۵ شهریور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اسکو برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این نشست که بر اساس مصوبه‌ شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو و با همکاری تعدادی از ادارات شهرستانی برگزار خواهد شد، اساتید برتر حوزه و دانشگاه حضور و سخنرانی خواهند کرد.
قلی زاده با اشاره به برخی از سخنرانان این نشست تخصصی ابراز داشت: حجت الاسلام نظری استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام مرادپور امام جمعه اسکو و دکتر محمد زاده فرماندار اسکو از جمله سخنرانان این نشست هستند.

برگزاری سوگواره عاشورایی «کربلای دمشق» 
نخستین سوگواره عاشورایی ارس در حوزه شعر با عنوان «کربلای دمشق» همزمان با ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان برگزار می شود. این سوگواره به زبان ترکی و فارسی در سطح استان آذربایجان شرقی و مناطق آزاد کشور طراحی شده و در مهرماه سالجاری در منطقه ارس برگزار خواهد شد.
این سوگواره در دو بخش عاشوایی و بخش ویژه برگزار می شود و بخش ویژه به موضوع عاشورا و فرهنگ شهادت و ایثار در حماسه مدافعان حرم اختصاص یافته است. بخش اصلی این جشنواره با عنوان حالات سیدالشهدا و اهل بیت(علیهم السلام) از عاشورا تا اربعین حسینی و بخش ویژه نیز با عنوان عاشورا و فرهنگ شهادت و ایثار در حماسه مدافعان حرم برگزار می شود.
گفتنی است، مهلت ارسال آثار تا پایان شهریورماه سال جاری اعلام شده است، نتایج در هفته نخست مهرماه اعلام و مراسم اختتامیه هفته دوم مهرماه همزمان با ماه محرم برگزار خواهد شد.

اقدام خداپسندانه روحانیان سرابی در مناطق زلزله زده شربیان 
جمعی از ائمه جمعه و روحانیون شهرستان سراب، غذای گرم در مناطق زلزله زده ایوق این شهرستان توزیع کردند. اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سراب ۱۵۰۰ پرس غذای گرم تهیه و در بین زلزله زدگان این روستا توزیع کرد.
گفتنی است، این غذا توسط برخی از روحانیون، ائمه جمعه سراب، بخش مهربان و شربیان و تعدادی از خیّرین شهرستان سراب با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تهیه و توزیع شد.

خبر تغییر استاندار آذربایجان شرقی صحت ندارد
ضیاءالله اعزازی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: خبر تغییر استاندار این استان صحت ندارد و کارنامه جبارزاده در 4 سال گذشته موفق است. خبر خداحافظی جبارزاده صحت ندارد و دلیلی برای رفتن وی از استانداری وجود ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر از جبارزاده در سطح کلان و ملی کشور استفاده شود، مانع پیشرفت و ترقی وی نخواهیم شد در غیر این صورت خواستار ابقای وی در سطح مدیریت عالی استان هستیم. استاندار آذربایجان شرقی از لحاظ سیاسی فردی معتدل است و از این رو خواهان ادامه حضور و فعالیت وی در استان هستیم./935/ت
۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات