۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۲۳۸۳
آیت االله دری نجف‌آبادی:

قرآن راهنمای کامل هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است

امام جمعه اراک گفت: قرآن کریم دربرگیرنده‌ هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به‌سوی کمال است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی،‌ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در مراسم تجلیل از ستارگان قرآن، ‌عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان مرکزی در اراک، ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت‌دیده حادثه دل‌خراش هرمزگان،‌ اظهار کرد:‌ خبر درگذشت دانش آموزان استان هرمزگان که براثر واژگونی اتوبوس در محور داراب_ بندرعباس رخ داد، باعث تألم ملت ایران شد.

وی افزود:‌ رانندگانی که گنج‌های باعظمت ایران اسلامی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، باید با هشیاری کامل به وظیفه خود بپردازند و مسؤولین به‌ویژه نیروی انتظامی و وزارت کشور به این موضوع اهمیت بیشتری دهند.

امام‌جمعه اراک با اشاره به اینکه مدتی پیش در این جاده تعدادی از سربازان کشور را در اثر تصادف از دست‌ داده‌ایم، بیان کرد:‌ با شعار مشکلات این‌چنینی در کشور حل نمی‌شود و باید در این راستا پشتوانه عملیاتی داشته باشیم.

آیت االله دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: جشن‌های دهه ولایت و کرامت عشق افراد را به الگوهای بزرگ انسانیت نشان می‌دهد و این روزها فرصتی است که عشق به ولایت را اثبات کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قرآن کریم دربرگیرنده‌ هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به‌سوی کمال است.

آیت الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: جوانی که مسیر زندگی خود را در مسیر قرآن قرار می‌دهد قادر خواهد بود سرمایه‌ گران‌بهای عمر خود را به‌خوبی در راستای پیشرفت و کمال مدیریت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آموزش قرآن در مدارس و سپس در دانشگاه‌ها اگر با اصول و برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود، می‌توان انتظار داشت که جوان جامعه‌ فردا با آرامش، اعتقاد و احساس مسؤولیت بیشتری به کشور خود خدمت کند.

‌معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه 120 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد 20 هزار نفر در مرحله شهرستانی حضور یافتند که از این تعداد نیز 3 هزار نفر در مسابقات استانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

علی شیرخانی افزود:‌ 120 نفر نیز از استان مرکزی به مسابقات کشوری که مردادماه در مشهد برگزار شد اعزام شدند و درنهایت 23 نفر موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

وی بیان کرد: در این همایش از 12 مربی برتر که دانش آموزان را در مسابقات کشوری همراهی کرده‌اند نیز تقدیر می‌شود.

‌معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان مرکزی ادامه داد: دانش آموزان استان مرکزی امسال در رشته‌های پژوهشی رتبه اول کشور را کسب کرده‌اند و در مسابقات آوایی نیز شش رتبه ارتقا یافته‌اند.

شیرخانی تصریح کرد: قرآن برترین و بهترین هدیه و عطیه الهی به انسان محسوب می‌شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات