۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۲۱۶۳
عید قربان فرصتی برای وحدت مسلمانان؛

نگاهی به خطبه های نماز عید قربان سراسر کشور

فلسفه حج بیداری جهان اسلام است، ترک هنجار های انقلابی جریان انقلاب را با خطر مواجه می کند، اعتماد به دشمنان و مستکبران جهان کاربردی برای امت اسلام ندارد، فتنه گران ۸۸ بدترین مجرمان تاریخ هستند؛ از مهمترین عناوین خطبه های نماز عید قربان سراسر کشور است.
ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فلسفه حج بیداری جهان اسلام است، ترک هنجار های انقلابی جریان انقلاب را با خطر مواجه می کند، اعتماد به دشمنان و مستکبران جهان کاربردی برای امت اسلام ندارد، فتنه گران ۸۸ بدترین مجرمان تاریخ هستند، مهمترین عناوین خطبه های نماز عید قربان سراسر کشور است که محور بیشتر سخنان آنان وحدت میان مسلمانان و برائت از مشرکان بود.

با توجه به پیام روز گذشته رهبر معظم انقلاب به حجاج ایرانی در مکه معظمه که پیام اصلی ایشان تاکید بر وحدت میان مسلمانان بود ائمه جمعه کشور هم در خطبه های نماز عید قربان به این موضوع اشاره کردند و تاکید کردند که مسلمانان باید در برابر فتنه ها و اختلافاتی بیگانگان در منطقه به وجود اورده اند بصیرت خرج دهند و در برابر آنان ایستادگی کنند.

در بخش دیگر از خطبه های خود به بی کفایتی آل سعود در برگزاری کنگره عظیم حج اشاره کردند که در سال ۶۶و حادثه منا در سال ۹۴ که حدود ۱۰۰۰ حاجی از جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند که نشانگر بی کفایتی آنها است و باید مسلمانان در این زمینه با همکاری و مشورت یکدیگر این مراسم عظیم معنوی را برگزار کنند.

ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری هم پرداختند که برخی از آنها که در ذیل آمده با هم می خوانیم.

فلسفه حج بیداری جهان اسلام است

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با بیان این که فلسفه حج بیداری جهان اسلام است، مشکلات مسلمانان را یادآور شد و از حجاج خواست که در مکه جمع شوند و در این زمینه تصمیم گیری کنند.

ادامه مطلب...

ترک هنجار های انقلابی جریان انقلاب را با خطر مواجه می کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر تعهد نسبت به هنجارهای انقلاب ادامه پیدا نکند، انقلاب قابل‌تداوم نبوده و جامعه ما دیگر جامعه قربان و مقرب خدا نخواهد بود.

ادامه مطلب...

اعتماد به دشمنان و مستکبران جهان کاربردی برای امت اسلام ندارد

امام جمعه قم با تأکید بر ضرورت اجتناب امت اسلامی و مسلمانان ار اعتماد به کفار و استکبار جهانی، گفت: هر زمان که به مستکبران اعتماد کردیم ضربه جدی خوردیم، از این رو باید بدانیم که اعتماد به دشمنان و مستکبران جهان کاربردی برای امت اسلام ندارد.

ادامه مطلب...

فتنه گران ۸۸ بدترین مجرمان تاریخ هستند

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه گران ۸۸ بدترین مجرمان تاریخ هستند و دولت دوازدهم باید مراقب باشد تا فتنه گران دوباره روی کار نیایند.

ادامه مطلب...

کوتاهی در خدمت به مردم خیانت محسوب می شود

امام جمعه موقت اهواز گفت: اگر یک مسؤول در خدمت رسانی به مردم به دلایل سیاسی کوتاهی و کم کاری کند، این کوتاهی وی نوعی خیانت در حق مردم به شمار می‌آید و نباید مسؤولان در خدمت رسانی به مردم دلایل سیاسی بهانه قرار دهند.

ادامه مطلب...

خیانت های آمریکا در حق ملت ایران فراموش نشدنی است

امام جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه ملت و مسؤولان ما هیچ گاه نباید خباثت ها و خیانت های آمریکا در حق این کشور را فراموش کنند، گفت: امروز کسانی سردمدار حکومت آمریکا شده‌اند که هیچ اصولی را رعایت نمی ‌کنند و خوشبختانه ماهیت واقعی خود را بیش از گذشته آشکار کرده اند.

ادامه مطلب...

عید قربان روز اتحاد برای رفع مشکلات جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در لرستان عید قربان را روز اتحاد و همبستگی در راستای رفع مشکلات جهان اسلام خواند و گفت: حج داروی شفابخش دردهای مسلمانان جهان اسلام است.

ادامه مطلب...

عید قربان فرصتی برای ذبح هواهای نفسانی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر ظرفیت‌های معنوی و اجتماعی عید سعید قربان گفت: عید قربان فرصتی برای وحدت امت اسلامی و ذبح هواهای نفسانی است.

ادامه مطلب...

فتنه و حوادث تروریستی مهم‌ترین آفت جهان استکبار در سرزمین‌های اسلامی است

آیت الله صفایی بوشهری گفت: تحریم، فتنه و حوادث تروریستی مهم‌ترین آفت جهان استکبار در سرزمین‌های اسلامی و جامعه اسلامی است که این جوامع را دچار بحران و آشوب کرده است.

ادامه مطلب...

مهمترین ثمره حج کسب تقوای الهی است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ثمره مهم حج کسب تقوای الهی است، گفت: در این ایام انجام مراسم حج و قربانی کردن خواه به صورت واجب یا به طریق مستحب از شعائر الهی است که باید پاس داشته شود.

ادامه مطلب...

تحریم های آمریکا تاثیری بر اراده آهنین ملت ایران اسلامی ندارد

امام جمعه اراک در خطبه های نماز عید قربان، گفت: تحریم های آمریکایی ها هیچ تاثیری بر اراده آهنین ملت ایران اسلامی ندارد.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است برخی از ائمه جمعه کشور به ظرفیت های معنوی عید قربان اشاره کردند و تاکید داشتند که در این روز مهمتر از ذبح قربانی، دبح هوای نفس و بندگی خداوند متعال است./۱۳۲۵/۳۰۲/خ

ارسال نظرات