۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۲۲۱۲۳
وزیرارشاد:

راهنمايي علما و مراجع، ارائه خدمات فرهنگي در جامعه را تسهیل می کند

صالحی با بیان این که راهنمايي علما و مراجع ارائه خدمات فرهنگي در جامعه را تسهیل می کند، گفت: در وزارت ارشاد بخشي از تلاش ما در مورد حوزه هاي ديني است.
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در ديدار با حضرت آيت الله علوي گرگاني با اشاره به اينكه بنده از بيت يكي از روحانيان هستم و از اين رو با حوزه آشنايي دارم، اظهار داشت: پيش از كار در ارشاد بنده در امور تدريس و تحصيل در حوزه مشغول بودم و از اين رو آشنايي لازم را به حوزه دارم.

وي ادامه داد: به دنبال راهنمايي مراجع عظام در امر تسهيل خدمات فرهنگي هستيم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با توجه به شاخه هاي فراواني كه دارد حيطه كارش بسيار سنگين است، در وزارت ارشاد بخشي از تلاش ما در مورد حوزه هاي ديني است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: يكي از فعاليت های ما در حوزه ديني مربوط به سازمان حج است كه امروز خوشبختانه شاهد سفر ايمن حجاج خود هستيم و از اينكه از انسداد اين سفر جلوگيري كرديم خوشحال هستيم، در امر عتبات عاليات نيز فعاليت ما به خصوص در ايام اربعين بسيار فشرده و سنگين است.

صالحي يادآور شد: يكي ديگر از حوزه هاي ديني ما بنياد امام رضا(ع) است كه در دهه كرامت مسؤوليت برپايي جشن هاي دهه كرامت كشور را بر عهده دارد، اين بنياد در برپايي هر چه بهتر اين مراسم ها در طول سال فعاليت هاي زيادي انجام مي دهد.

وي افزود: ما هفت حوزه ديگر در وزارت ارشاد را داريم كه چنانچه مستقيما ارتباط با حوزه دين ندارند اما بي  ارتباط نيز نيستند، اما ما در قالب اين حوزه ها تلاش داريم بخش ديني را به خوبي در نظر بگيريم، اين حوزه ها به فضاي مجازي، بازي رايانه اي، رسانه و مطبوعات، هنر(سينما، تئاتر، موسيقي) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تقسيم مي شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز داشت: اين وزارتخانه حوزه فعاليت بسیاری را دارد، ما نيز تلاش داريم با ارتباط با مراجع عظام و راهنمايي آنها بتوانيم در اين مسير سخت هر چه بهتر اقدام كنيم./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات