۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۲۲۱۱۸
آیت الله علما:

بیداری اسلامی از شئون حج است

آیت الله علما با اشاره به اینکه بیداری اسلامی از شئون حج است گفت: امروز بیداری اسلامی و اتحاد و تبادل نظر ملت های مسلمان تنها راه پیروزی در مقابل ظلم دشمنان است.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان ابراز داشت: انسان باید عبودیت و بندگی خدا را برگزیند و در صراط مستقیم قرار گیرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: عبودیت و بندگی خالصانه که با هدف قرب الی الله صورت گیرد انسان را به خداوند متعال نزدیک می کند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اعمال حج همچون رمی جمرات و ادعیه برای زنده شدن روح اطاعت و عبودیت در وجود انسان است.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج اظهار داشت: رهبری همه سران و کشورهای اسلامی را به اتحاد و برادری فراخواند زیرا همین اتحاد و وحدت، جهان اسلام را هدایت خواهد کرد.

آیت الله علما تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب مسلمانان را به بازنگری در فجایع تلخ اخیر همچون عراق و سوریه و یمن و افغانستان و پاکستان فراخواند و آنها را به آگاهی و بیداری دعوت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: امروز دشمنان در خاک برخی کشورهای اسلامی جولان می دهند، دشمن 70 سال، زندگی و وطن فلسطینیان را اشغال کرده و باید مسلمانان از حق فلسطینیان دفاع کنند.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: امروز بیداری اسلامی از شئونات حج است زیرا اگر غفلت سران و نخبگان نبود کشورهای اسلامی به وظایف شرعی و عقلی خویش عمل می کردند و جوامع اسلامی دچار ناامیدی و بی اخلاقی سیاسی نبودند.

آیت الله علما در پایان عنوان داشت: امروز بیداری اسلامی و اتحاد و تبادل نظر ملتهای مسلمان تنها راه پیروزی در مقابل ظلم دشمنان است./8571/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات