۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۰۹۵
امام جمعه ایلام:

دیپلماسی انقلابی و کار جهادی دو توصیه رهبری به دولت دوازدهم است

امام جمعه ایلام گفت: دیپلماسی انقلابی و کار جهادی دو توصیه مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم است؛ از این رو با توجه به شرایط داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی، در میان همه اولویت‌ها باید این دو اولویت مهم در رأس کار دولتمردان قرار گیرد.
محمد نقی لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای شهر ایلام اظهار داشت: روز دهم ذی‌الحجه، عید رهایی از تعلقات دنیوی و هر چه غیر خدا است.

وی افزود: در این روز حج‌گزاران، اسماعیل وجود خود را قربانی می‌کنند تا سبک‌بال شوند و با ره‌توشه عظیم به‌سوی آخرت عزیمت کنند.

وی ادامه داد: عید قربان نیز همانند عید سعید فطر در میان مسلمانان جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این عید بعد از عید سعید فطر، دومین عید رسمی مسلمانان جهان است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: تاریخ عید سعید قربان در حقیقت به قبل از تاریخ اسلام برمی‌گردد و این روز همان روزی است که حضرت ابراهیم(ع) به اذن الهی از ذبح فرزندش اسماعیل درراه پروردگار معاف شد و به‌جای آن قوچی را در راه خداوند قربانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: اساساً مردم مومن در این روز قربانی می‌کنند و بهتر است که گوشت قربانی به فقرا و مستمندان اهدا شود، این عمل هم مرضی رضای خداوند متعال است و هم دعای خیر فقرا و نیازمندان را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به پیروزهای حزب الله لبنان اشاره کرد و ابراز داشت: این پیروزی‌ها سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود، پیروزی‌های اخیر حزب‌الله و ارتش لبنان و نیروهای مردم عراق بر تکفیری‌های داعش، مرهون رهبری‌های مقام معظم رهبری و مستشاری مسؤولان سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در مبارزه و مقابله با نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و ائتلاف به‌اصطلاح بین‌المللی، عامل اصلی در شکست‌های پی‌درپی رژیم آمریکا، صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع عرب و رژیم آل سعود است و امروز به اذعان سیاستمداران جهانی و منطقه‌ای، پیروز اصلی در این عرصه نظام و رهبری جمهوری اسلامی است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رژیم آل سعود با کشتار وحشیانه حجاج ایرانی در سال‌های 64 و 94 ماهیت ضد انسانی و همچنین وابستگی خود به‌نظام سلطه را نشان داده است و مسؤولان دستگاه دیپلماسی باید نسبت به پیگیری این جنایت‌های رژیم سفاک و نامشروع آل سعود اقدام کرده و همچنین نسبت به احقاق حقوق ضایع‌شده ایرانی‌ها اقدام انقلابی و قاطعانه‌ داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی یادآور شد: دیپلماسی انقلابی و کار جهادی دو توصیه مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم است و با شروع کار دولت تدبیر و امید با توجه به شرایط داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی، در میان همه اولویت‌ها این دو اولویت مهم، باید در رأس کار دولتمردان آن‌هم با اقدام و عمل قرار گیرد.

این مدرس حوزه با بیان اینکه رِیس‌جمهور محترم و اعضای کابینه باید با استفاده از این فرصت 4 ساله در راستای تحقق اهداف و مطالبات رهبری و مردم، با مدیریت جهادی گام بردارند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ سه توصیه مهم راهبردی که جهت‌گیری اصلی برای فعالیت دولت جدید بود را مشخص کردند.

وی ابراز داشت: پرداختن به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، تعامل گسترده با دنیا و حضور مقتدرانه در برابر سلطه ظالمان دنیا توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری بود و از سوی دیگر علت اصلی نام گذارهای سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری با عناوینی در حوزه اقتصاد مقاومتی، حاکی از دغدغه ایشان در این زمینه است.

امام جمعه ایلام در پایان تصریح کرد: شعار امسال که اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است، اولویت اقدام دولت را در این زمینه مشخص کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطرنشان کرد: ضرورت داشتن روحیه کار جهادی و انقلابی از دیگر توصیه‌های ایشان بود که همواره به‌عنوان نسخه‌ای برای درمان دردهای کشور گوشزد کرده‌اند و به‌طور قطع تکیه‌ بر ظرفیت‌های داخلی کشور، تفکر انقلابی و مدیریت جهادی راه‌حل مشکلات اقتصادی است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات