۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۲۰۵۸
معاون حوزه علمیه ایلام خبر داد؛

آغاز تدریس درس خارج فقه و اصول در استان ایلام

حجت الاسلام تقوایی گفت: با توجه به اهمیت دروس خارج فقه و اصول در ارتقای سطح علمی طلاب و روحانیون و ضرورت بومی سازی، کرسی های تدریس دروس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه استان راه اندازی شده است.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام، عصر امروز در حسینیه حضرت زینب و در آغاز درس خارج اظهار داشت: با توجه به اهمیت دروس خارج فقه و اصول در ارتقاء سطح علمی طلاب و روحانیون و همچنین ضرورت بومی سازی و ایجاد تسهیلات آموزشی در این زمینه برای طلابی که امکان هجرت به قم را ندارند حوزه علمیه استان ایلام از سال 1394 تاکنون در صدد راه اندازی این دوره آموزشی در استان ایلام با استفاده از اساتید بومی برآمده است.

وی افزود: پس از رایزنی های بسیار با مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و به خصوص معاون محترم آموزش وقت موفق به تاییدیه اولیه در این زمینه شده که جلسه حاضر اولین جلسه رسمی درس خارج در استان با محوریت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حجت الاسلام والمسلمین لطفی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام تقوایی با بیان اینکه درس خارج فقه و اصول منشا خیر و برکات برای استان ایلام است، گفت: بحمدالله این اماکن امروز ایجاد شده برای آن دسته از طلابی که علاقمند به ادامه تحصیل و گذراندن درس خارج فقه و اصول هستند که در استان ایلام این دوره را بگذرانند.

معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام خاطر نشان کرد: قطعا ادامه تحصیل در استان و بومی سازی آن در ارتقاء سطح علمی مدارس علمیه استان بسیار موثر خواهد بود و ان شاءالله شاهد پیشرفت طلاب خواهیم بود.

وی به دیگر برنامه های معاونت آموزش اشاره و تاکید کرد: از دیگر طرح هایی که معاونت آموزش حوزه علمیه استان ایلام در صدد اجرایی شدن آن بوده و ان شاء الله از مهر ماه سال تحصیلی جاری شروع به کار می کند رشته تخصصی کلام اسلامی است که خود سبب تشکیل مرکز تخصصی علوم اسلامی در استان می شود.

این مدرس حوزه بیان داشت: طرح دیگری که مقدمات اجرایی آن فراهم شده بحث مکالمه زبان های بیگانه است که حدود دو سال است که مکالمه زبان عربی در حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) برگزار شده و معاونت آموزش استان این امکان را دارد در صورت به حد نصاب رسیدن شرکت کنندگان هر زبانی که مورد تقاضا باشد را اجرا نماید که ان شاء الله خود منجر به تاسیس موسسه زبان در استان شود.

حجت الاسلام تقوایی در پایان گفت: هدف حوزه های علمیه اجرا کردن منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است و ما هم به نوبه خود در تلاش هستیم تا دغدغه های معظم له را در باب حوزه انقلابی به نحو احسن به مرحله اجرا بگذاریم./۸۷۹/ت۳۰۲/خ

ارسال نظرات