۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۱۵۷۲
حجت الاسلام اسحاقیان:

برای ایجاد حرکت های فرهنگی باید مبارزه کرد

حجت الاسلام اسحاقیان گفت: شهدا از مادیات دست کشیدند و در این دنیایی که جنبه مادیات بر معنویت غلبه دارد، آرزوی شهادت و لقای سرور و سالار شهیدان(ع) را در سر خود می پروراندند.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسحاقیان در مراسم یادبود شهدای محله قدس قم و گرامی داشت شهید محسن حججی که امشب در مسجد شهدای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» گفت: شهدایی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، راه سیدالشهدا را ادامه داده اند؛ هم اکنون شهدای مدافع حرم نیز همینطور با اقتدا به شهدای دفاع مقدس در راه عشق الهی سر سپرده اند.

طلبه مدافع حرم ادامه داد: امروزه بسیاری از افراد هستند که ادعا دارند ما منتظران ظهور مهدوی هستیم، اما برای خودشان وظیفه ای تصور نمی کنند؛ این شهدای والامقام که مردان حقیقی روزگار هستند در حقیقت با شهادت خودشان مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می کنند.

وی عنوان کرد: شهید محسن حججی در صوتی که برای فرزند خود به یادگار گذاشته است، می گوید «من از خداوند دو شهادت می خواهم که یکی قبل از ظهور و دیگری در رکاب امام زمان(عج)»؛ این جمله یعنی این شهید بزرگوار می خواهد با شهادت خود مقدمه ظهور را فراهم کند و بعد از شهادت خود نیز می خواهد در رکاب حضرت(عج) و برای برپایی علم دین، خود را قربانی کند.

حجت الاسلام اسحاقیان اظهار داشت: روز قیامت دیگر کسی نمی تواند ادعا کند که چون در زمان دفاع مقدس معنویت بیشتری وجود داشته، افراد شهید می شدند، اما امروزه اسباب گناه زیاد است و کسی نمیتواند به درجات عالیه معنوی دست پیدا کند؛ شهید حججی با وجود اینهمه اسباب غفلت، توانست به جایی برسد که الگوی جهانی شود.

فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: شهدا از مادیات دست کشیدند و در این دنیایی که جنبه مادیات بر معنویت غلبه دارد، آرزوی شهادت و لقای سرور و سالار شهیدان(ع) را در سر خود می پروراندند.

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از طلاب و مسؤولان حوزه علمیه تهران ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم اثرگذار باشیم، حرکت فرهنگی ایجاد کنیم و جامعه را به سوی سعادت رهنمون کنیم، باید فعالیت و تلاش مستمر داشته باشیم و با فکر و قلم خود مبارزه کنیم تا این فعالیت ها طی چند سال اثر خود را هویدا کند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات