۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۲۱۴۳۵
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد؛

فعالیت ۸ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روز عید قربان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در روز عید قربان هشت پایگاه در سطح تهران در نظر گرفته شده که خیران تهرانی می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه‌ها ارائه کنند.
محسن ولیئی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: هم اکنون ۵۷ هزار خانواده و به عبارتی ۱۰۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند، آمار مذکور نشان از کاهش ۱۱.۲ درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی بابیان اینکه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان تهران می‌توانند از ۴۲ بسته خدمتی این نهاد استفاده ‌کنند، عنوان کرد: از این تعداد مددجوی ذکر شده 46 درصد به علت فوت سرپرست، ۲۵ درصد به دلیل طلاق، ۱۶ درصد به علت از کارافتادگی سرپرست، ۳ درصد بنا بر زندانی بودن سرپرست و ۴ درصد به دلیل بیماری سرپرست تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار گرفته‌اند و سایرین به عللی از قبیل معلولیت سرپرست، متارکه و مفقودی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

ولیئی با اشاره به وضعیت کمک معیشت مددجویان، گفت: در 5 ماه سال 96 به مقدار ۱۷ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان از طریق کمیته امداد استان تهران پرداخت شد، همچنین بخش دیگر آن از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شد که انتظار می‌رود از شهریور 96 این پرداخت‌ها نیز به کمیته امداد استان تهران محول شود.

وی در مورد خدمات مسکن مددجویان، تصریح کرد: در حال حاضر در استان تهران ۲۲ هزار خانواده مستأجر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که طرح‌های مختلفی برای بهسازی و نوسازی، تعمیرات و واگذاری به این خانوارها در دستور قرار گرفته است و بیش از شش میلیارد تومان برای بازسازی و تعمیر منازل مسکونی مددجویان از طریق تفاهم با بسیج سازندگی هزینه انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۱۳ هزار دانش آموز نیازمند از خدمات مختلف تحصیلی از سوی این نهاد برخوردار می شوند، ابراز داشت: افزون بر ین 13 هزار دانش‌آموز، دو هزار دانشجوی بومی و هزار دانشجوی غیربومی نیازمند تحت پوشش این نهاد هستند.

وی با اشاره به خدماتی از سوی کمیته امداد استان تهران در زمینه ازدواج، گفت: در 5 ماه اول سال 670 زوج به واسطه امداد و کمک‌های این نهاد زندگی خود را آغاز کرده‌اند.

ولیئی با اشاره به  پرداخت وام‌های ضروری به مددجویان، گفت: به این منظور در شهر تهران دو شعبه صندوق امداد ولایت در خیابان فرجام و مالک اشتر افتتاح شده که با استقبال خیرین از طریق این صندوق‌ها پرداخت ۴ هزار و ۶۰۰ فقره وام با کارمزد سه درصد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و اشتغال از مهمترین اهداف کمیته امداد است، اظهار داشت: این نهاد سه نوع سیستم خدمتی برای مددجویان تحت پوشش اجرا می‌کند که یکی از آنها کارانگیزی است که تا سقف 5 میلیون تسهیلات در این قسمت پرداخت می‌کند، در بخش توان افزایی تا سقف ۱۰ میلیون و اشتغال و خودکفایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت وام به مددجویان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ابراز داشت: در پنج ماه ابتدای سال جاری ۲۹۰ نفر از مددجویان جذب بازار کار شده و ۹ هزار طرح خوکفایی از سوی مددجویان استان تهران در سال جاری فعال شده است، در این راستا در مهر ماه 96 جشن توانمندسازی هزار و ۲۰۰ خانواده تحت پوشش در تهران برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همایش ایران من جوان بمان با حضور هزار نفر از ایتام و زوج‌های جوان تحت پوشش در روز عید غدیر خم در برج میلاد از سوی کمیته امداد استان تهران برگزار خواهد شد، همچنین در روز عید قربان برای دریافت کمک‌های مردمی هشت پایگاه در سطح استان در نظر گرفته شده که خیران شهر تهران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد استان تهران به این پایگاه‌ها ارائه کنند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات