۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۲۸۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای دولت در تبریز، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در دهه ولایت و امامت و بازسازی صحنه واقعه غدیر در اهر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم بزرگداشت شهدای والامقام دولت جمهوری اسلامی ایران همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم آل الله، به ویژه شهید عزیز محسن حججی، از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در تبریز برگزار می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: این مراسم از سوی نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، چهارشنبه هشتم شهریور از ساعت ۱۱ قبل ازظهر لغایت ۱۳ در مسجد مقبره تبریز برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در دهه ولایت و امامت
حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در دهه ولایت وامامت با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی خبر داد و گفت: شهرداری تبریز با هدفِ تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزشهای اسلامی، تأکید و توجه به جایگاه پراهمیت ولایت ‌مداری و هویت ‌بخشی فرهنگی با تکیه بر مفاهیم ناب ولایی و ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی در فعالیتهای مذهبی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی، اقدامات گسترده و فعالیتهای ویژه‌ای را به مناسبت دهه ولایت برنامه‌ ریزی کرده و در دست اجرا دارد.

وی گفت: مسابقات مختلف فرهنگی وهنری، همایشهای تبیینی با  محوریت آموزه های مکتب علوی و نمایشگاه های فرهنگی با محوریت ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی، برگزاری شب شعر با محوریت غدیر و تعظیم شعائر اسلامی با محوریت دهه ولایت در مراکز فرهنگی شهرداری در این مدت  ویژه عموم شهروندان برگزار می شود.

حجت الاسلام حمیدی افزود: برگزاری جشن های متعدد در بوستان ها، پارک ها و اماکن فرهنگی- مذهبی، برنامه اتوبوس شادی، برگزاری تئاتر خیابانی و موسیقی های محلی، جشن هدایت به مناسبت ولادت آن امام هادی از دیگر مراسمات این دهه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و  معنوی در بین شهروندان خواهد بود.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری سلسله مراسم سخنرانی، جشن و مدیحه سرایی در مساجد، پارک ها و بوستان ها، فرهنگسراها ونمازخانه ها ،کمک و همکاری با مساجد در برگزاری نیاش و مراسم روح افزا و پرفیض دعای عرفه در ایام دهه ولایت و امامت خبر داد و تصریح کرد: برنامه نورافشانی در این ایام، فضاسازی سیمای بصری شهر، با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی از قبیل تلویزیونهای شهری، بیلبورد، عرشه پلها با محوریت آموزه‌های دینی مربوط به ایام هفته ولایت برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مراسمات اختتامیه جشنواره اوقات فراغت محلات تبریز در طول دهه امامت و ولایت خبر داد و افزود: مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در طول تابستان با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی، اجتماعی و تفریحی جهت  ایجاد شور و نشاط عمومی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان فعالیت می کنند.

مراسم گرامیداشت روز کارمند در دانشگاه تبریز
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، مهم‌ترین اولویت دولت جدید را تامین معیشت مردم عنوان کرد و افزود: هفته دولت با آغاز کار دولت جدید و کسب رای اعتماد هیات وزیران مصادف شده است و توقع می‌رود با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه و سوگند یاد شده، در توسعه و آبادانی کشور کوشاتر باشند و خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

حجت الاسلام محمد انوری با اشاره به اینکه کارمندان بخش عظیم بنده دولت را تشکیل می دهند، یادآور شد: تفاوت دانشگاه با سازمان های دیگر در این است که دانشگاه محل کسب علم و دانش بوده و خدمت در این مجموعه بسیار مقدس و ارزشمندتر است.

وی دانشجویان، اساتید و کارمندان را سه ضلع تشکیل‌دهنده دانشگاه عنوان کرد و افزود: با همت و پشتکار این سه ضلع است که اهداف متعالی دانشگاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق می‌شود.

بازسازی صحنه واقعه غدیر در اهر 
علیرضا کریم پور، مسؤول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه اهر از فراهم شدن مقدمات نمایش بازسازی صحنه واقعه غدیر خبر داد و اظهار داشت:  نمایش بازسازی صحنه واقعه غدیر در سال ۹۶ برای سومین بار متوالی در اهر برگزار خواهد شد. مقدمات این نمایش از ماه مبارک رمضان با برگزاری جلسات متعددی با دست اندرکاران، هنرمندان و اصحاب رسانه آغاز شده است.

وی گفت: از هنرمندان انجمن نمایش بسیج هنرمندان شهرستان اهر برای ایفای نقش در این بازسازی دعوت به عمل آمد که حدود ۳۰ نفر صحنه گردانان و بازیگران اصلی و 250 نفر نیز به عنوان اعضای کاروان در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت. در این بازسازی آقایان میرعباس خلیفه لو کارگردان، استاد حسین دوستی روایتگر و سرپرست گویندگان و دکتر جلیل اصغری از کارگردانان مطرح کشوری که اصالتا اهری هستند در این مجموعه ما را یاری خواهند کرد.

وی در پایان از عموم مردم شهرستان اهر خواست تا در روز عید غدیر خم (شنبه ۱۸ شهریور ماه ۹۶ ساعت ۹:۳۰ صبح) برای تماشای این نمایش در شهرک صنعتی اهر حضور یابند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات