۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۲۱۱۶۹
استاندار اصفهان خبر داد؛

ثبت ملی دو مراسم مذهبی اصفهان در اجلاس پیرغلامان

زرگرپور گفت: ما خرده فرهنگ های فراوانی در اصفهان داریم، از این رو به دنبال دو برنامه برای اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی بوده كه در حال انجام اقدامات مقدماتی آن هستیم و امیدواریم كه برای ثبت ملی آثار مذهبی آماده شود.
زرگرپور استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زرگرپور استاندار اصفهان در نشست خبری پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی كه در سازمان صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینكه اصفهان یك شهر با سابقه مذهبی است، اظهار داشت: اصفهان با وجود اینكه از نظر مذهبی شرایط خوبی دارد نسبت به سایر استان ها هم از نظر آسیب های اجتماعی در سطح پایینی قرار گرفته و این جای بسی خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: وقتی در اختتامیه چهاردهمین اجلاس پیرغلامان هرمزگان پرچم امام حسین(ع) را به ما دادند به گلزار شهدای اصفهان بردیم و به قدری جمعیت در این مكان جمع شد كه ما تصور نمی كردیم، همچنین اصفهان شهر اجلاس های بین المللی است و این شهر یك برند می باشد، در این اجلاس هیچ بودجه و اعتبار دولتی صرف نمی شود و این اجلاس با اعتبارات مردمی برپا خواهد شد.

استاندار اصفهان تاكید كرد: ما یك ستاد و هشت كمیته كار را تشكیل داده ایم، شروع مراسم پیرغلامان بعدازظهر ٢١ شهریورماه در گلزار شهدا آغاز خواهد شد، دو نشست تخصصی طی روزهای آتی خواهیم داشت، همچنین روز ٢٣ یك مراسم در مسجد جامع اصفهان خواهیم داشت كه آثار معماری این شهر را به نمایش می گذارد.

زرگرپور یادآور شد: ما در تلاش هستیم یك مراسم باشكوه و در خور پیرغلامان امام حسین(ع) و مردم اصفهان برگزار كنیم، ما بیش از ٧٢٠ هزار بقعه واجب التعظیم داریم كه مایه افتخار است.

استاندار اصفهان در مورد ثبت اثری از این استان در این اجلاس گفت: ما خرده فرهنگ های زیادی در اصفهان و اطراف آن داریم، از این رو به دنبال دو برنامه برای این اجلاس هستیم كه در حال انجام اقدامات مقدماتی آن هستیم و امیدواریم كه برای ثبت ملی آثار مذهبی آماده شود.

احمدی مدیركل مركز صدا و سیما اصفهان در ادامه با اشاره به اینكه ما در رسانه ملی و جمعی باید به صبغه یك شهر توجه زیادی را كنیم، خاطرنشان كرد: اصفهان شهر علما و برجسته گان دینی است.

وی ادامه داد: مستندهای خوبی برای پیرغلامان اصفهان تولید شده است كه از سیره زندگی و مشرب حسینی خادمان حسینی می باشد، مستندهای مربوط به پیرغلامان حسینی مربوط به تمام استان ها را هم با معرفی یك نماینده خواهیم داشت، از این رو ما ٣١ مستند مربوط به پیرغلامان را پخش می كنیم.

مدیر كل مركز صدا وسیما اصفهان یادآور شد: مستند ویژه شهید حججی با عنوان "حجت خدا" را داریم كه در مراحل پایانی است و از این مستند در این اجلاس رونمایی می شود.

احمدی بیان كرد: افتتاحیه و اختتامیه به صورت زنده روی تمام آنتن ها خواهد رفت، همزمان با برگزاری اجلاس پیرغلامان گعده ها و نشست های دلی برای امام حسین(ع) همزمان با ١٩ ذی الحجه در صدا و سیما اصفهان آغاز و تا پایان ماه محرم پخش خواهد شد.

وی در پایان در مورد مراسم خاصی برای نوجوانان نیز گفت: در حوزه نوجوانان ذاكران نوجوان اصفهان را معرفی خواهیم كرد كه همه در شبكه اصفهان و شبكه امید روی آنتن می روند، این بزرگترین مناسك سازی در ١٥ دوره گذشته خواهد بود./٨١٦/پ202/ب1

ارسال نظرات