۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۲۰۵۳۶
امام جمعه موقت شهرکرد:

گفتمان داخلی دولت باید بر مبنای عدالت و مجاهدت باشد

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه گفتمان دولت اسلامی در خارج از مرزها و درون کشور متفاوت است، گفت: گفتمان دولت اسلامی با خارج از مرزها گفتمان تعامل و قدرت است؛ در حالی که این گفتمان در درون کشور بر محور عدالت و مجاهدت می چرخد.
حجت الاسلام امیرقلی جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام امیرقلی جعفری، امام جمعه موقت شهرکرد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تبریک حلول ماه ذی الحجه، به فضیلتهای بی شمار این ماه اشاره کرد و افزود: پاک شدن از گناهان و به یاد خداوند متعال بودن در همه امور مهمترین کاری است که حاجیان در این ماه انجام می دهند؛ بکوشیم در همه کارها از یاد خداوند متعال غافل نشویم.

وی با تأکید بر اینکه باید حرمت ماه ذی الحجه که از ماه های حرام نیز است، حفظ شود، افزود: بهترین کار برای حفظ حرمت این ماه مبارک این است که خود را آلوده به گناه کنیم و این محقق نمی شود مگر این که از خدا و اهل بیت(ع) بخواهیم.

حجت الاسلام جعفری همچنین به در پیش بودن روز عرفه اشاره کرد و با برشمردن اعمال این روز گفت: بهترین ماه پس از ماه رمضان، ماه ذی الحجه و بهترین روز این ماه، رو عرفه و بهترین عبادت در آن زیارت امام حسین(ع) است.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با اشاره به روز عید قربان اظهار کرد: عید قربان، عید بندگی و روز امتحان الهی است؛ در این روز حضرت ابراهیم به وسیله فرزندش اسماعیل مورد امتحان الهی قرار گرفت که از آن سربلند بیرون آمد و این کار هر کسی نیست.

وی همچنین به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: خدمت صادقانه و گره گشایی از کارهای مردم مهمترین درخواست ما از مسؤولان است که باید مورد توجه جدی آنها قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه گفتمان دولت اسلامی با خارج از مرزها و درون کشور متفاوت است، خاطرنشان کرد: گفتمان دولت اسلامی با خارج از مرزها گفتمان تعامل و قدرت است، در حالی که این گفتمان در درون کشور بر محور عدالت و مجاهدت می چرخد.

وی نگاه همراه با عدالت را یکی از مهمترین ویژگی های دولتمردان برشمرد و تصریح کرد: دولتمردان باید به همه نقاط کشور نگاه یکسان داشته باشند؛ اینطور نباشد استانی که دارای قدرت، روحانی و شخصیتهای اجرایی بیشتری است فریادهایش شنیده شود اما فریادهای استانهای ضعیف به گوش کسی نرسد.

امام جمعه موقت شهرکرد به مشکلات آب استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: همه مردم طالب احیای زاینده رود هستند اما این طور نباشد که خروجی تصمیمات وزارت نیرو به محدود کردن استان چهارمحال و بختیاری ختم شود.

وی آب را جزء انفال مردم دانست و بیان کرد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی در راستای محدود کردن خواسته های به حق استان چهارمحال و بختیاری در حوزه آب است؛ ما خواستار اجرای عدالت هستیم، چرا باید برخی از مصوبات شورای عالی آب درباره استان چهارمحال و بختیاری تعطیل شود؟

حجت الاسلام جعفری در پایان با بیان اینکه قرار بر این شد تونل انتقال گلاب بررسی و نتیجه آن اعلام شود اما یک تفاهم نامه زیست محیطی خروجی آن بوده است، افزود: طرح بهشت آباد بدون کار کارشناسی و خروجی کمیسیون امنیت ملی است که در صورت راه اندازی 4 شهرستان استان تبدیل به کویر می‌شود.

گفتنی است در پایان نماز جمعه شهرکرد از دو کلینیک سیار دندانپزشکی با حضور استاندار، امام جمعه موقت شهرکرد و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به منظور خدمات‌ رسانی به مناطق محروم استان رونمایی شد./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات