۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۵۲۰۴۴۶
آیت الله نظری خادم الشریعه:

پست و مقام نباید سبب غرور و تکبر در مسؤولان شود

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که میز و صندلی نباید سبب ایجاد غرور و خودبینی در مسؤولان شود، گفت: پست و مقام باید ابزاری برای خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان باشد.
آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه عصر پنج شنبه در دیدار فرماندار و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان سوادکوه در روستای ورسک بگرامیداشت هفته یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از این دو شخصیت برجسته انقلاب به عنوان الگوی بارز خدمت گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: مسؤولان و مدیران کشور باید این دو شخصیت ارزنده انقلاب را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی شخصیت های بزرگی را در دامان خود پرورش و تحویل جامعه اسلامی داده است، افزود: متأسفانه این شخصیت های خدوم و انقلابی امروز در میان ما نیستند، اما باید یاد و خاطره آنها همواره در کشورمان زنده و برقرار باشد و سیره عملی آنها الگوی همگان قرار گیرد.

آیت الله نظری خادم الشریعه، خدمت به مردم را بزرگترین و مهم ترین رسالت مسؤولان و مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تغییر و رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان بوده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که مسؤولان در نظام اسلامی باید خادم مردم باشند و هر چه در توان دارند برای خدمت به مردم بهره گیرند، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده مسؤولی در نظام اسلامی باشد که در مسیری غیر از خدمت به مردم گام بردارد

وی با اشاره به این که خدمت به خلق و گره گشایی از مشکلات مردم از خیر دنیوی و اخروی بسیاری برخوردار است، بیان داشت: باید هر آنچه که می توانیم از فرصت های به وجود آمده در جهت خدمت به مردم بهره گیریم.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که عمر انسان زودگذر است و به سرعت می گذرد، افزود: انسان باید تا زمانی که در قید حیات است عمل خیر و نیک انجام دهد و برای خود آثار نیکی به جای بگذارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که مسؤولان و مدیران کشور باید بدانند که پست و مقام امانتی زودگذر است که به راحتی از دست می رود، تصریح کرد: پس یک مسؤول و مدیر باید به گونه ای از این فرصت استفاده کند که مشکلات و دغدغه های مردم رفع شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که میز و صندلی نباید موجب ایجاد غرور و از خودبینی در مسؤولان شود، خاطرنشان کرد: پست و مقام باید ابزاری برای خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان باشد.

وی با تأکید براین که مسؤولان باید تدابیری بیاندیشند که وقت مردم در ادارات و نهادهای دولتی بیهوده صرف نشود، بیان داشت: یک ارباب رجوع در نهادهای دولتی نباید به دلیل برخی کاغذ بازی های غیر ضروری دچار سرگردانی شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که متأسفانه مردم از برخی ادارات و نهادها گله مند هستند و این شایسته نظام اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: باید اداراتی که مراجعه مردم به آن زیاد است به گونه ای برنامه ریزی کنند که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع حاجت و گرفتاری مردم اقدام شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که انسان با فضیلت باید از دیگران دردی را برداشته و گرفتاری ها را کم کنیم، تصریح کرد: خدمت به خلق و کاهش آلام و گرفتاری های مردم باید ویژگی یک انسان خادم و خیرخواه باشد.

استاد درس خارج فقه و اصول با بیان این که افراد باید زمانی که پست وجایگاهی به دست می آورد از خود بیگانه نشوند، خاطرنشان کرد: اخلاق، رفتار و اعمال یک فرد زمانی که جایگاه و منصبی به دست می آورد باید همانند گذشته باشد.

آیت الله نظری خادم الشریعه غرور و غفلت را مهم ترین عامل انحراف و تباهی بشریت در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: پست و مقام همیشگی نیست بلکه موقت و اعتباری است و مسؤولان نباید به این جایگاه های اعتباری دل ببندند.

وی با بیان این که هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به مردم و گره گشایی از کار دیگران نیست، خاطرنشان کرد: امروز مسؤولان ما باید قدر این فرصت های به وجود آمده را بدانند و از آن برای رفع حاجت های عمومی بهره گیرند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که در طول تاریخ مال و مقام همواره عامل انحراف بسیاری از شخصیت ها بوده است، تصریح کرد: مهم ترین دغدغه یک مسؤول در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید خدمت به مردم باشد و این ارزش والایی دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز مسؤولان باید همه توان و تلاش خود را در جهت رفاه مردم به کار گیرند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به وعده هایی که به مردم می دهند پایبند باشند و در جهت تحقق آن حرکت کنند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین خواسته ها و مطالبات مردم از مسؤولان رفع بیکاری و همچنان مشکلات معیشتی است، تصریح کرد: امروز کشورمان ظرفیت های بسیار بالایی دارد که مسؤولان و مدیران باید با بهره گیری از این ظرفیت ها در جهت رفع مشکلات به وجود آمده تلاش کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات