۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۱۹۸۴۴
عبدالملکی:

تیم اقتصادی دولت نسبت به دوره قبل ضعیف‌تر شده است

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت نسبت به دوره قبل ضعیف‌تر شده است، گفت: اگر روند دولت یازدهم قرار باشد ادامه پیدا کند نباید توقع بهبود اوضاع اقتصادی را داشته باشیم.
عبدالملکی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حجت‌الله عبدالملکی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ابتدای دولت یازدهم گفته شد تیم اقتصادی دولت یک تیم قوی نیست و مهمترین خصوصیتی که این تیم باید داشته باشند این است که بتواند یک برنامه همگرای ملی منسجم برای اقتصاد کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه تیم اقتصادی دولت یازدهم از این برنامه استفاده نکرد و این باعث شد منابع به هدر برود و فرماندهان اقتصادی به جای اینکه به همگرایی برسند دچار تشدد شدند و در نهایت اوضاع اقتصادی روز به روز بدتر شد.

وی اضافه کرد: اما در ارتباط با دولت دوازدهم چند نکته اساسی وجود دارد. اول اینکه تیم اقتصادی دولت نسبت به دوره گذشته ضعیف‌تر شده است. یعنی کسانی انتخاب شدند که از لحاظ توانایی حتی قابل مقایسه با تیم قبلی نیستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نکته بعدی این است که اگر روند دولت یازدهم قرار باشد ادامه پیدا کند نباید توقع بهبود اوضاع اقتصادی را داشته باشیم مگر اینکه تیم اقتصادی جدید دولت بخواهد از همگرایی ملی استفاده کند. هر چند تیم جدید تضعیف شده ولی اگر به دنبال این همگرایی باشند می‌توانند موفق باشند.

وی تصریح کرد: ممکن است این بحث مطرح شود که دولت تازه کارش را شروع کرده است که ما هم منتظر می‌مانیم تا ببینیم در ماه‌های آینده چه تغییراتی رخ خواهد داد. شعارهای اقتصادی دولت شعارهای بسیار خوبی است ولی باید ببینیم در عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد. البته این شعارها در دولت یازدهم هم مطرح شد ولی در عمل به آن بی‌توجهی شد و آنچه مورد توجه دولت یازدهم قرار گرفت دیپلماسی غرب‌گرا بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در دولت دوازدهم در رابطه با اشتغال و معیشت شعارهای خوبی داده شده اما در ماه‌های آینده باید دید تحقق آن محور برنامه‌های دولت قرار می‌گیرد یا همچنان بحث‌های  حاشیه‌ای قرار است محور فعالیت دولت باشد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات