۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۱۹۷۷۰
در مسجد جامع قلهک صورت گرفت؛

مراسم تجلیل از مقام مرحوم آیت الله انواری و یادبود شهید حججی برگزار شد

مراسم تجلیل از مقام مرحوم آیت الله انواری و یادبود شهید مدافع حرم حججی با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران ویژه این مراسم در مسجد جامع قلهک برگزار شد.
محی الدین انواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از مقام مرحوم آیت الله انواری (رییس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد) و یادبود شهید مدافع حرم زنده‌یاد حججی شامگاه دوشنبه(۲۹مردادماه) در مسجد جامع قلهک برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم آیت الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی متولی مسجد جامع قلهک حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم قاری قرآن به تلاوتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

سپس آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اخلاق مناسب آیت الله انواری گفت: این عالم ربانی چهار ارزش قرآنی تقوا، جهاد، علم و دانش الهی و جهاد در غربت اسلام را داشت، او با وجود اینکه یک تحصیل‌کرده حوزوی بوده در زمان قبل و بعد از انقلاب تمام آنچه را در وجود خود داشت وقف انقلاب اسلامی کرد و نهایتا هم ده سال را در زندان طاغوت سپری کرد.

وی ادامه داد: این عالم ربانی افزون بر کارهای سیاسی در احیای امور مساجد به خصوص مسجد جامع قلهک تلاش‌های ستودنی داشتند، در شرایطی که برخی از جریان انقلاب بریده و دست کشیدند و در مقابل رهبری ایستادند، در این اوضاع افرادی همچون آیت الله انواری در خدمت ولایت و انقلاب بودند.

امام جمعه موقت تهران در مورد کارکردهای مسجد نیز اظهار کرد: مسجد امروز نیازمند دو کارکرد است، یک کارکرد مربوط به امور عبادی مردم می‌شود به این معنا که اهل تدین در این مکان جمع شده و جلسات مختلفی برای رفع شبهات دینی برپا می‌کنند، در طرف دیگر مسجد محلی برای مقابله با جریانات انحرافی مدرن و سنتی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به رفتار غرور آفرین شهدی مدافع حرم محسن حججی نیز تاکید کرد: مسجدی که طراز اسلامی و انقلاب را داشته باشد افرادی همچون شهید حججی را تربیت خواهد کرد، به گفته رهبری " در دوران مدرنی که بسیاری از فضاهای واقعی و مجازی ما را احاطه کرده‌اند، حججی می‌تواند به عنوان یک «حجت» باشد".

در پایان این مراسم نیز در راستای شب شهادت امام جواد(ع) یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) چند دقیقه‌ای را زکر مصیب خواندند./816/پ202/ب1

ارسال نظرات