۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۷۵۵
با محوریت تبیین ابعاد فرهنگ و سیاست در سیره امام جواد؛

همایش بین المللی سفیران رضوان در مشهد برگزار شد

همایش بین المللی سفیران رضوان در زمینه تبیین ابعاد فرهنگ و سیاست در سیره امام جواد(ع) در مشهد برگزار شد.
سفیران رضوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بین المللی سفیران رضوان در زمینه تبیین ابعاد فرهنگ و سیاست در سیره امام جواد(ع) دوشنبه شب در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با حضور بالغ بر 700 نفر از 25 ملیت برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل  و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مصلحت نظام به بیان ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) در راستای تبیین سیره این حضرت به عنوان اسوه انسان ساز جهان اسلام پرداختند.

در ادامه علی اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل در جمع خبرنگاران با بیان این که امام جواد(ع) با وجود سن کم و عمر کوتاه امامت را بر عهده گرفته و نقش اساسی در ترویج تشیع داشتند، گفت: ایشان هم در تشویق شیعیان در قیام علیه خلفای جور و هم در ایجاد شبکه منظم در سراسر جهان اسلام برای حمایت از جامعه شیعه نقش اساسی داشتند.

وی در ادامه با بیان این که به طور کلی می توان گفت نقش امام جواد(ع) در بقای تشیع و ترویج شیعه امامیه بسیار راهبردی و استراتژیک بود، خاطر نشان کرد: سرانجام ایشان در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این که هدف این همایش تبیین اقدامات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سیره امام جواد(ع) بود، تصریح کرد: هدف سلسله همایش های بین المللی آستان قدس رضوی تعمیق بخشی و نشر و اشاعه اسلام ناب و تعالیم اهل البیت(ع) است.

شایان ذکر است؛ در پایان این همایش از صبیه شیخ راغب حرب، از شهدای مقاومت حزب الله لبنان نیز قدردانی شد و نوید اطاعتی، مداح اهل البیت(ع) دقایقی در وصف حضرت جواد الائمه(ع) به مدیحه سرایی پرداخت./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات