۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۱۹۵۷۲
با سخنرانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه کریمه اهل بیت تهران برگزار می شود

مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) تهران گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) تهران با سخنرانی لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
سال تحصیلی جدید

نسرین کاظمی مقدم، مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 96-97 در این مدرسه علمیه، گفت: طبق روال هر ساله در آستانه ورود طلاب جدید به مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 96-97 برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با حضور هیأت امنای جدید مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) و بانوان فعال سیاسی و اجتماعی لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، فاطمه قیومی مشاور وزیر نیرو در امور بانوان، معصومه فرزانه مشاور امور زنان سازمان اوقاف و امور خیریه، مریم کارگر نجفی مشاور سابق وزیر نیرو در امور زنان و طلاب و اساتید مدرسه برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) تهران درباره سخنران، زمان و مکان برگزاری مراسم افتتاحیه این مدرسه گفت: مراسم افتتاحیه برای ورودی‌های جدید در تاریخ شنبه اول مهر در سالن همایش‌های مدرسه برگزار ‌می‌شود و لاله افتخاری سخنران این مراسم خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی96-97 تعداد ورودی‌های جدید مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) تهران 70 نفر است.

گفتنی است، مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) تهران به حول و قوه الهی و در سایه عنایات حضرت ولیعصر(عج)، در سال ۶۸ در مسجد اباعبدالله الحسین(ع) واقع در فلکه دوم تهرانپارس حوزه‌ای با نام «شهیده بنت الهدی صدر» به یاد شهید مظلوم بنت الهدی صدر تأسیس شد. پس از آن به کمک حجت الاسلام مهاجری در سال ۸۹ مکان جدیدی در جنب مترو علم و صنعت به حوزه اختصاص یافت و از آنجا که وی به حضرت معصومه(س) ارادت خاصی داشت، حوزه را به پیشنهاد مدیریت، از بنت الهدی به «کریمه اهل بیت» تغییر نام داد.

هدف اصلی این حوزه نهادینه کردن ارزش های والای الهی و انسانی در بین زنان جامعه است زیرا زنان اثرگذارترین عضو هر جامعه‌ای هستند البته دستیابی به چنین هدف والایی تلاش و زمان زیادی را می‌طلبد که این حوزه در طی این سال‌ها با برداشتن گام‌های متعددی درصدد تحقق آن بوده است.

به این منظور واحدهای مختلف حوزه اعم از آموزش، پژوهش، فرهنگی و کتابخانه با تعامل یکدیگر هر یک به نوبه خود تلاش نموده‌اند تا در راه رسیدن به این هدف مقدس گام بردارند. واحد آموزشی حوزه که در سه دوره حضوری، پاره وقت و بازپذیری به جذب طلاب می‌پردازد سالانه به جذب حدود ۶۰ طلبه خواهر پرداخته و به منظور بالابردن سطح علمی طلاب از اساتید مجرب دعوت به همکاری می‌نماید.

واحد فرهنگی حوزه که مسؤولیت خود را همراه کردن علم با اخلاق و معنویت می‌داند با ایجاد محیطی معنوی و پر نشاط برای طلاب به ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی با ارائه الگوهای عملی درنوع رفتار، گفتار و پوشش اقدام کرده است. واحد پژوهش حوزه با هدف پرورش طلاب محقق و پژوهشگر با برگزاری دوره‌های مختلف مهارتی در زمینه پژوهش، اقدام به چاپ مقالات طلاب در مجلات و ارائه پایان نامه‌های برتر کرده و واحد کتابخانه حوزه با بیش از ۸ هزار جلد کتاب فارسی و عربی در موضوعات مختلف پذیرای طلاب و عموم علاقمندان است.

حوزه کریمه اهل بیت(ع) باتوجه به فعالیتهای گذشته خود، در یک بیان کلی چشم انداز آینده خود را فراهم‌سازی ساخت تمدن نوین اسلامی قرار داده است. هرچند تمدن نوین اسلامی به صورت کامل در دوران ظهور حضرت حجت(عج) حاصل خواهد شد اما مقدمات آن دولت کریمه با تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد و تولید علم صورت خواهد گرفت. در راستای این هدف، حوزه کریمه کوشش خواهد کرد تا به حول و قوه الهی با فراهم کردن امکانات لازم علاوه بر ارتقای سطح دانش طلاب، به ارتقای سطح معنویت و ایمان و بینش سیاسی و اجتماعی آنان بپردازد./966/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات